آفتاب

معترضان حامی دموکراسی هنگ‌کنگ در معرض بازداشت

معترضان حامی دموکراسی هنگ‌کنگ در معرض بازداشت

یکی از مقامات ارشد دولت هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) هشدار داد، پس از آنکه دادگاه عالی این دولت‌شهر به ماموران پلیس دستور داد تا برای پاکسازی معترضان از محل‌های اشغال شده به کمک ماموران اجرای حکم بروند، معترضان حامی دموکراسی که به مدت شش هفته در خیابان‌های اصلی هنگ‌کنگ تحصن کرده‌اند با حکم بازداشت مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری لام، یکی از مقامات ارشد دولت هنگ‌کنگ همچنین گفت، دیگر هیچ جایی برای مذاکرات بیشتر معترضان تحت رهبری دانشجویان وجود ندارد.

به گفته وی، این معترضان موضع خود را سفت و سخت‌تر کرده و همزمان با تلاش‌های دولت برای پایان این بن‌بست تقریباً صلح‌آمیز، دورنماهای درگیری‌ها و خشونت‌های بیشتر را به وجود آورده‌اند.

اظهارات کری لام یک روز پس از آن منتشر شد که دادگاه عالی هنگ‌کنگ دستورات و حکم‌های خود را افزایش داده و معترضان را ملزم کرد دو تا از سه محل اعتراضات را تخلیه کرده و به ماموران اجرای احکام نیز دستور داد تا برای پاکسازی این مناطق از پلیس کمک بگیرند.

وی گفت: ماموران پلیس برای اجرای این دستورات نهایت همکاری را از جمله بازداشت معترضان در مواقع لازم انجام خواهند داد.

این مقام ارشد از معترضان خواست تا به صورت داوطلبانه و صلح‌آمیز مناطق اشغال شده را تخلیه کنند تا جاده‌ها و ورودیه‌های ساختمان‌ها مجدداً باز شوند.

معترضان حامی دموکراسی از 28 سپتامبر سال جاری میلادی خیابان‌ها و محل‌های اصلی هنگ‌کنگ را اشغال کرده‌اند تا نسبت به شرط دولت مرکزی چین مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در سال 2017 میلادی باید از سوی هیاتی از سرآمدان حامی پکن بررسی و تایید شوند، اعتراض کنند.

اقدامات قبلی پلیس برای پاکسازی معترضان از محل‌های تجمع به واسطه زور نتیجه معکوس داشته و منجر شد تا معترضان بیشتری به خیابان‌ها بیایند و مقامات را وادار به عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام

کد N573606

وبگردی