آفتاب

اقتصا دنیا در 24 ساعت گذشته/ قرارداد 400 میلیارد دلاری گازی چین و روسیه

اقتصا دنیا در 24 ساعت گذشته/ قرارداد 400 میلیارد دلاری گازی چین و روسیه

مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 25 ساعت گذشته به شرح ذیل می باشد : 

AME : پرداختن به اقتصاد جغرافیایی به عنوان مهمترین موضوع در مجمع اقتصاد جهانی مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه : نماینده تجارت آمریکا در حاشیه اجلاس اپک گفت : همچنان آمریکا بر سر همکاری فرا اقیانو سی ( TPP) که در آن چین جایی ندارد، اصرار دارد.

بی بی سی : رهبر حزب کارگر انگلیس به کنفدراسیون صنعت بریتانیا هشدار داد؛ تهدیداتی که متوجه اتحادیه اروپا است، برای رشد اقتصادی انگلیس در آینده خطر آفرین خواهد بود و انگلیس را از دنیا دور نگه خواهد داشت و خطری برای وضعیت کار در این کشور خواهد بود.

رویترز : رئیس جمهور چین در سخنرانی اجلاس جهانی اپک که در میان رهبران تجارت جهانی صورت گرفت، گفت: خطراتی که اقتصاد چین با آنها مواجه است، هراس انگیز نیست و چین کاملا بر این باور است که قادر به بر طرف کردن این موانع است.

فایننشال تریبون: رئیس جمهور چین گفت: چین برای احداث زیر ساخت‌های جاده ابریشم 40 میلیارد دلار کمک خواهد کرد که این امر عاملی برای پیوند میان کشورهای آسیایی و همچنین باعث رشد اقتصادی این کشور خواهد بود.

کینگ وردنیوز : معاون سابق خزانه داری امریکا گفت: بنیاد بانکداری فدرال(فدرال ریزرو) عامل اصلی تضعیف دلار امریکا به دلیل سواستفاده از بانک های امریکا می باشد.

رویترز : مصر به منظور بالا بردن توان اقتصادی خود از حامیان ثروتمند نفتی خود 10.6 میلیارد دلار وام گرفت.

خبرگزاری فرانسه : وزیر اقتصاد هند گفت: برای شکوفا کردن اقتصاد این کشور و همچنین بالا بردن انگیزه سرمایه گزاری، اصلاحاتی را در بخش مالیات اعمال خواهیم کرد و شروع به خرید زمین با کاربری صنعتی می‌کنیم.

AIN : یک مقام مسئول در وزارت نفت عراق گفت: تعطیلی لوله نفت بین شهر کرکوک عراق و شهر سیهان ترکیه، ماهانه 1.2 میلیارد دلار به اقتصاد عراق ضرر می‌رساند.

بلومبرگ : تحریم‌ها علیه روسیه به اقتصاد این کشور لطمه وارد کرده است و نشانه های آن در پایین آمدن ارزش پول این کشور و پیش بینی بانک مرکزی روسیه برای رکود در نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2015 میلادی دیده می شود.

بلومبرگ : روسیه و چین یاداشت تقاهم مبنی بر تامین گاز چین توسط روسیه به ارزش 400 میلیارد دلار امضا کرند.

فایننشال تایمز: برج تجاری قرکین لندن که به عنوان یکی از آسمان خراش‌های این شهر به‌شمار می آید، توسط "جوزف سافرا" یکی از صاحبان بانک برزیل نزدیک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد.

کد N573594

وبگردی