آفتاب
ولی‌مراد:

نباید سیاسی‌کاری‌ها مانع از ایفای نقش اصلی رسانه‌ها شود

نباید سیاسی‌کاری‌ها مانع از ایفای نقش اصلی رسانه‌ها شود

دبیر ائتلاف اسلامی زنان گفت: وابستگی به دولتمردان و جناحی‌گری و سیاسی کاری‌ها نباید مانعی برای ایفای نقش اصلی رسانه‌ها شود. متأسفانه گاهی دیده می‌شود که رسانه ابزاری در اختیار سیاست می‌شوند.

توران ولی‌مراد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متأسفانه رویکردی که رسانه‌ها تا به حال در پیش گرفته‌اند، چیزی جز وابستگی به جریان‌های سیاسی را نشان نمی‌دهد. در انعکاس اخبار ابتدا معلوم می‌شود که رسانه مال کدام جریان سیاسی است و بعد خبرش به چشم می‌آید. در واقع جریان‌های سیاسی هستند که نقش رسانه را مشخص می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بیشتر به جای این‌که به توسعه سیاسی کشورکمک کرده باشند، در جهت سیاسی کاری‌ها و حزبی‌گری‌ها عمل کرده‌اند. این در حالی است که رسانه یکی از پایه‌های مهم دموکراسی است و وظیفه دارد روی موضوعاتی مانور بدهد که مطالبات مردم را طرح کند و تا به دست آمدن پاسخ نهایی آن موضوع را پیگیری کند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که در زمینه رسانه‌ای خلأهایی داریم، گفت: دردوره‌های اخیر برخی رسانه‌ها به دلیل هم‌خطی و هم‌جهتی با دولت خود را به ابزاری برای دولت تبدیل می‌کنند تا بتوانند به شکل‌های مختلف از نزدیکی با دولتمردان بهره ببرند. درنتیجه گروه‌های مخالف با آنها رقیب مطرح می‌شوند و علیه‌شان کار سیاسی می‌کنند.

وی افزود: در حوزه زنان که وضع چنین است. از آن‌جایی که این حوزه را پیگیری می‌کنم می‌دانم که شرایط به این صورت است که چون آقایان در رأس قدرت قرار دارند، از مبحث زنان دور هستند. گاهی حرف‌هایی می‌زنند و همایش‌هایی برگزار می‌کنند اما درسطح باقی می‌مانند و عمقی نمی‌گیرند.

ولی‌مراد با اشاره به نقش رسانه‌های در حوزه‌های مهم اجتماعی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید وارد حوزه‌های اینچنینی شوند و پیگیری کنند که چرا در حوزه‌هایی مثل زنان حتی برنامه‌ هم داده نمی‌شود. چرا رسانه‌ها خودشان را می‌فروشند. فقط به این دلیل که اگر با دولت هم‌جهت باشند امکانات از دولت می‌گیرند باید تریبونی در دست دولتمردان باشند و دایره امنی برایشان ایجاد کنند؟

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری رسانه‌ها، تصریح کرد: باید از حرف و موضع‌گیری جدا شد و در ورطه عمل قدم برداشت. نباید رسانه‌ها اجازه دهند که اپوزیسیون‌های خارجی با طرح مسائلی مثل فمینیسم ایده‌های سکولار و یا لائیک خود را پیگیری کنند. هر فعالیتی که از سمت آنها به هر بهانه‌ای صورت می‌گیرد سمت و سویی سیاسی دارد.

انتهای پیام

کد N573332

وبگردی