آفتاب

نشست نمایندگان ایران و ۱+۵/نحوه لغو تحریم ها موضوع کلیدی در مسقط

نشست نمایندگان ایران و ۱+۵/نحوه لغو تحریم ها موضوع کلیدی در مسقط

با پایان مذاکرات دو روزه وزیران امور خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده گروه ۱+۵ در مسقط، امروز نشست نمایندگان ایران و ۱+ ۵ در عمان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون یکشنبه و دوشنبه با برگزاری چهار دور نشست سه جانبه درباره دو موضوع مورد اختلاف حجم غنی سازی ایران و لغو تحریم ها گفتگو کردند.  

نشست امروز معاونان وزیران امور خارجه  ایران و 1+5  به ریاست دکتر ظریف وکاترین اشتون  برگزار می شود.

عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه  12 ساعت مذاکرات فشرده را در مسقط درباره دو مورد اختلافی غنی سازی و چگونگی برداشته شدن تحریم ها اعلام کرد و گفت: این دور از  گفتگوها به طور مشخص بر روی راه حل ها متمرکز بود.

وی با بیان اینکه بحث ها ابعاد و پیچیدگی های فراوانی دارند، اظهار داشت: بعد از ساعتها بحث، هنوز در موقعیتی نیستیم که بگوییم پیشرفت کردیم و البته نمی توانیم هم بگوییم که پسرفتی داشتیم، زیرا در هر موضوعی که مطرح می شود مسایل بسیار متعدد جانبی و پیچیدگیهای فنی، حقوقی و سیاسی وجود دارد.

مذاکره کننده  ارشد هسته ای کشورمان افزود: تحریم ها از چهار مسیر شورای امنیت، اتحادیه اروپا، رئیس جمهور و کنگره آمریکا بر ضد ایران اعمال شده که چگونگی لغو آنها موضوع کلیدی و در عین حال پیچیده ای است.

وی تصریح کرد: درخصوص حجم غنی سازی، تاسیسات و راکتور اراک، فردو و دیگر موارد هم مذاکرات همچنان به صورت فشرده ادامه دارد. عباس عراقچی با ابرازامیدواری برای توافق تا سوم آذر گفت: همه طرفها جدی هستند وتصمیم داریم هر چه قدر که لازم باشد مذاکرات را تا سوم آذر برای رسیدن به توافق جامع ادامه دهیم.
کد N573327

وبگردی