آفتاب

قدیری‌ابیانه: آمریکا دیگر کدخدا نیست

قدیری‌ابیانه: آمریکا دیگر کدخدا نیست

قدیری ابیانه دولت یازدهم را به «تلاش برای قراردادن فتنه‌گران در راس حساس‌ترین وزارتخانه‌ها» متهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قدیری ابیانه در همایش منطق عاشورایی گفت: آن‌چه در عاشورا،‌ شعب ابی طالب و صلح حدیبیه اتفاق افتاد، ادای تکلیف بود. در جنگ تحمیلی و درقطعنامه 598 نیز عمل به تکلیف شد. در زمان جنگ و صلح، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار و اصلاح سبک زندگی نیز باید به فرمایش رهبری گوش کرد.

وی گفت:‌آمریکا تا زمانی که ایرانیان دست از اسلام برندارند و همگی مسیحی نشوند باز دست از سر ما بر نمی دارند. اگر روزی بپذیریم که برده آمریکا باشیم ، آن زمان دست از سر ما بر می‌دارند. در ذات اسلام سازش وجود ندارد، و گروه‌هایی مثل القاعده و داعش نیز که شعار اسلامی می دهند؛ اگرچه تروریست هم باشند بالاخره دریک نقطه با آمریکا روبرو می‌شوند. چون در ذات اسلام سازش وجود ندارد.

وی با انتقاد نسبت به «افرادی که خواستار برقراری رابطه سیاسی و دیپلماتیک با آمریکا هستند»، گفت: آقایانی که معتقدند در برقراری ارتباط با آمریکا اوضاع بهتر می‌شود،‌ اسناد لانه جاسوسی عکس آن را اثبات می‌کند. آمریکایی‌ها برای این قصد برقراری ارتباط با ایران و بازگشایی سفارت در کشورمان را دارند تا با شناخت بهتر و دقیقتر بتوانند به جمهوری اسلامی ضربه کاری تری وارد کنند.

وی با تشریح چرایی نرفتن آمریکا به سمت گزینه حمله نظامی به ایران گفت:‌ دفاتر مطالعاتی آمریکا اعلام کردند که اگر روزی آمریکا با ایران به نزاع برخیزد، در همان روز اول بیست هزار نفر از نیروهای آمریکایی کشته شده و پایگاه های منطقه‌ای این کشور توسط ایرانیان تسخیر می‌شود به همین دلیل تاکنون جرأت حمله نظامی به ایران را پیدا نکرده‌اند، هرچند در دوران ریاست جمهوری کارتر این مسئله را در ماجرای طبس امتحان کردند و شکست خوردند.

این استاد دانشگاه متذکر شد: ایران در جنگ وظیفه‌ای جز دفاع ندارد، به همین دلیل در جنگ تحمیلی ازکیان و عزت کشور دفاع کردیم.

وی در بخش دیگری ازسخنانش گفت:‌ آمریکا در منطقه منافع نامشروعی برای خود تعریف کرده است که با منافع مشروع ما در تضاد است. آمریکا یک زمانی کدخدا بود اما دیگر کدخدا نیست. به اذعان مسوولان این کشور آمریکا در دنیای اقتصادی روبه افول است.

وی با اشاره به عکس مصافحه جان کری و محمدجواد ظریف در عمان گفت: در عکس مشاهده می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا برای دست دادن به وزیر امور خارجه ایران دست دراز کرده و کمر خود را خم کرده است ولی آقای ظریف در جای خود ایستاده و قامت خم نکرده است. این سبک دست دادن در عرصه دیپلماتیک معنای خاصی دارد و به مفهوم عزت مداری ایرانیان با زبونی آمریکایی‌هاست.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنانش هم‌چنین با انتقاد از پایین بودن ساعت مفید کاری در ایران گفت: ساعت مفید کاری در ژاپن هشت ساعت در کره جنوبی نه ونیم ساعت در ایران بیست و دو دقیقه است این مسئله برای ملت ما ننگ است. این درحالی است که در سال 89 ساعت مفید کار در ایران 64 دقیقه بود و امروز به یک سوم کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که «در شرایط شیخ ابوطالب به سر نمی‌بریم» گفت:‌به نظر بنده درشرایط تحریم دو عامل موجب تحریک دشمن شد. یکی فتنه و دیگری کم کاری مردم و مسوولان. با انسجام ملی و پایبندی به ریسمان الهی می‌توان از بن‌بست‌ها خارج شد. ریسمان الهی همان ولایت است که باید به آن پایبند و متعهد باشیم.

انتهای پیام

کد N572978

وبگردی