آفتاب

هاشمی رفسنجانی: نتیجه اختلافات مذهبی، عقب ماندگی کشورهای اسلامی است

هاشمی رفسنجانی: نتیجه اختلافات مذهبی، عقب ماندگی کشورهای اسلامی است

ایسنا نوشت:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدارهای جداگانه با جمعی از عراقی‌ها که نمایندگان اقشار دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، بازرگانان و سران عشایر بودند، با اشاره به مصائب مردم این کشور در یک قرن اخیر، گفت: خیلی‌ها به خاطر منابع غنی، به عراق طمع دارند و برای منافع خود، موجب زحمت مردم آن کشور می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان سوابق تمدن در سرزمین عراق امروزی، گفت: انتظار نبود که بعد از سقوط حزب بعث، گروه‌های مذهبی و سیاسی به اختلافاتی دامن بزنند که نتیجه آن عقب افتادگی‌های کشور و گسترش کینه‌هاست.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر آیه «وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ»، گفت: این دستور قرآنی را می‌شنویم و عمل نمی‌کنیم و نتیجه این می‌شود که پیروان مذهب اسلامی همدیگر را می‌کشند.

وی توجه به جایگاه مرجعیت شیعه را برای جبران ضعف وجود رهبری نیرومند و مدیریت جامع و فراجناحی ضروری دانست و گفت: ایران اسلامی بهترین تجربه را دارد که با رهبری‌های داهیانه امام(ره) از گردنه‌های سخت اختلافات اول انقلاب گذشتیم و راه حل عراق نیز توجه به منافع ملی، دینی و کلیّت اسلام و تقدّم آنها بر منافع باندی و جناحی است.

در آغاز هر یک از دیدارها، نمایندگان اقشار دانشگاهی و بازرگانان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

45503

کد N572973

وبگردی