آفتاب
/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

الوندی: ایسنا از خبرگزاری‌های پویای کشور است

الوندی: ایسنا از خبرگزاری‌های پویای کشور است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بازدید از غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تاکید بر این‌که مطبوعات می‌توانند به عنوان رکن چهارم در هر کشوری ایفای نقش کنند، گفت: چنانچه مطبوعات به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در جوامع مختلف به موضوعات نگاه کنند و هرچه زودتر مسائل مختلف را مطرح نمایند این امکان به وجود می‌آید که نسبت به اصلاح برخی امور اقدامات لازم انجام شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه کشورها، گفت: یکی از شروط مهم ایفای نقش رسانه‌ها در راستای توسعه کشور، تأمین خبرنگار در حوزه‌های تخصصی است. امروز خبرنگاران ما تخصص عمومی دارند اما متأسفانه به صورت تخصصی آن‌طور که باید اطلاعات کافی ندارند و این موضوع باعث می‌شود گاهی برداشت‌ها و تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌هایی متفاوت از یک گزارش و مصاحبه یا خبر به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند به آموزش نیروهای تخصصی بپردازند این امکان به وجود می‌آید تا اثرگذاری هرچه بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

الوندی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در تعیین امنیت ملی یک کشور، گفت: مردم ما هر لحظه به دنبال اخبار جدیدی هستند به همین دلیل هر تیتر و خبری می‌تواند در آرامش و روان مردم تأثیرگذار باشد و در نهایت امنیت ملی را تحت تأثیر خود قرار دهدو.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما امروز مدیریت رسانه‌ای را عهده‌دار بودید به چه مباحثی بیشتر از مباحث دیگر توجه می‌کردید، گفت: شخصا علاقمند به فعالیت و پوشش اخبار در حوزه اجتماعی هستم و معتقدم که پوشش اخبار در حوزه‌های اجتماعی به ویژه بخش آسیب می‌تواند از گسترش آسیب‌های جلوگیری کند.

وی در پایان با اشاره به عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران طی سال‌های اخیر اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا یکی از خبرگزاری‌های زنده و پویای کشور است که اطلاعات در لحظه بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام

کد N572952

وبگردی