آفتاب
صادق خرازی:

کمربند امنیتی منطقه بدون ایران معنا ندارد

کمربند امنیتی منطقه بدون ایران معنا ندارد

صادق خرازی گفت: ایران سوپر پاور منطقه است و کمربند امنیتی بدون ایران معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادق خرازی کارشناس مسائل خارجی و فعال سیاسی با حضور در غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ‌ها درباره مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: منطق حکم می کند کارها با عقلانیت پیش برود؛ چراکه اکنون در موقعیت ویژه ای قرار داریم و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی افزود: امنیت اکنون مهم‌ترین موضوع جهان است و در این مذاکرات طرف مقابل ناچار است، برای ثبات منطقه همکاری کنند و کوتاه بیایند؛ چرا که این سوپرپاور منطقه است و کمربند امنیتی بدون آن معنا ندارد. اکنون موقعیتی مغتنم و مبارک است وباید جدی گرفته شود و همه باید از دولت حمایت کنند تا کارها پیش برود. من به نتیجه مذاکرات امیدوارم. همه چیز ممکن است.

خرازی درباره فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور نیز گفت: امسال کار نسبتا خوبی آغاز شده است و کارهای بزرگ دیگری نیز شروع شده است، اما باید بدانیم که یک شبه همه مسائل حل نمی‌شود. مسیری که در پیش گرفته شده درست است و باید کمک کنیم که هرچه زودتر شرایط بهبود پیدا کند. آهسته اما با قدم‌های محکم حرکت کردن از عجولانه اقدام کردن بسیار بهتر است.

وی درباره ایسنا اظهار کرد: ایسنا یکی از رسانه‌هایی است که با قدرت و بیشتر از انتظار ظاهر شد و توانست کارهای جدی انجام دهد و همچنان نیز یکی از رسانه‌های تاثیرگذار است.

وی درباره حزب ندا (نسل دوم اصلاح طلبان) گفت: ما انتظار داشتیم که مجوز ندا صادر شود؛ چرا که مانعی نمی‌بینیم و منتظریم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد و وزارت کشور تصمیم خود را به ما اعلام کند. کمیسیون ماده 10 احزاب باید در این رابطه تشکیل جلسه دهد ما از دولت و وزارت کشور انتظار داریم این مجوز صادر شود تا ما ناچار به اعلام موضع دیگری نشویم و دست به تشکیل جبهه نزنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که باید در چارچوب قوانین عمل کرد و از آنجا که وزارت کشور معتقد است شادابی جامعه امری ضروری است، فضای مثبت سیاسی نیز با ورود کنشگران جدی سیاسی و احزاب سیاسی معنا پیدا می‌کند. امیدواریم دولت به تصمیم برسد و ما منتظریم.

خرازی درباره این‌که برخی اصلاح طلبان معتقدند که تشکیل حزب ندا منجر به ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان خواهد شد گفت: این اشتباه است. اصلاح طلبی یک طیف عظیم از اندیشه های مختلف است و ما با حفظ هویت اصلاح طلبی خود تفکرات خود را نیز پی می‌گیریم . ما قائل به تعامل با حاکمیت و اعتمادسازی با نظام هستیم.

وی درباره این‌که نظر آقای خاتمی در این باره چیست گفت: آقای خاتمی با هر پدیده و حرکت سیاسی موافقند، اما ایشان را نمی توان در چارچوب یک حزب مشخص تعریف کرد. ایشان در چارچوب کلی اصلاح طلبی ایران تعریف می شود.

وی درباره فعالیت برای انتخابات مجلس و همکاری با سایر اصلاح طلبان گفت: ما با اصلاح طلبان فصل مشترک های بسیاری داریم.

انتهای پیام

کد N572926

وبگردی