آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

تروریست‌ها در برابر مکتب عاشورا حقیرند

تروریست‌ها در برابر مکتب عاشورا حقیرند

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اعمال تروریستی گروه‌های تکفیری علیه شیعیان، گویای حقارت آنان در برابر مکتب پربار عاشوراست.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اعمال تروریستی گروه‌های تکفیری علیه شیعیان، گویای حقارت آنان در برابر مکتب پربار عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به شیعیان و عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در کشورهای اسلامی اظهار کرد: این نوع حرکت‌ها و جنایت‌ها، نشانه حقارت و درماندگی دشمنان در برابر اسلام و مکتب عاشوراست.

وی افزود: حوزه علمیه قم حمله به عزادران حسینی و شیعیان را که موجب شهادت و مجروح شدن بعضی از شیعیان در شرق عربستان شد را به شدت محکوم می‌کند و به مسلمانان تسلیت می‌گوید.

نوری‌همدانی اظهار کرد: دشمن با حمله به عزاداران حسینی(ع)، هدفی جز از بین بردن آثار و فرهنگ مکتب عاشورا ندارد و نمی‌خواهد این مکتب، در همه مناطق فراگیر شود، زیرا فرهنگ عاشورا درس عزت، مقاومت، ایستادگی و شهادت را به مسلمانان در برابر ظالمان می‌آموزد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ظالمان زیادی با حرکت عاشورا و عزاداران حسینی مقابله کردند و به مخالفت برخاسته‌اند و اجازه ندادند این فرهنگ شیوع پیدا کند و حتی متوکل عباسی 17 مرتبه قبر حسین بن علی (ع) را از بین برد و اجازه نداد حتی اثری از این امام مظلوم باقی بماند، زیرا باقی ماندن این اثر دودمان آنها را به باد خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید این نوع جریانات را در ادامه جریانات تروریستی داعش دانست و گفت: دشمن با این نوع حرکات به دنبال این است که در بین مسلمین ایجاد تفرقه کند، مردم جهان را نسبت به اسلام بدبین کند و از همه مهمتر این که اسرائیل غاصب، راحت‌تر بتواند به اهداف خود در بیت‌المقدس برسد و به جنایت خود ادامه دهد.

نوری‌همدانی در ادامه حماسه پر شور و پررنگ مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی در عاشورا را نشانه درک عمیق مردم از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: مکتب عاشورا موجب می‌شود مردم روز به روز در مقابله با اهریمنان قوی‌تر و مجهزتر شوند.

انتهای پیام

کد N572792

وبگردی