آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

از جزییات جلسه شورای عالی فضای مجازی بی‌اطلاع‌ام

از جزییات جلسه شورای عالی فضای مجازی بی‌اطلاع‌ام

... معاون اول قوه قضاییه گفت: دیگر عضو شورای عالی فضای مجازی نیستم و از جزییات آن بی‌اطلاع‌ام.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اهالی رسانه که عصر امروز در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مشکلی که وجود دارد متاسفانه موضوع دریافت زیرمیزی پزشکان از بیماران است آیا قوه قضاییه در رابطه با این موضوع برنامه ای دارد یا خیر گفت: وزارت بهداشت خوشبختانه در حال رسیدگی به این موضوع است و ما خوشحال هستیم که کار به قوه قضاییه نرسیده و وزارت مربوطه دارد اقدامات لازم را در این جهت انجام می‌دهد؛ بنابراین تاکنون نیازی دیده نشده که قوه قضاییه به این مسائل ورود پیدا کند. وزارتخانه در حال حاضر کار خود را انجام می‌دهد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد اینکه ماده 211 برنامه پنجم توسعه گفته است که اختیارات وزارت دادگستری باید افزایش پیدا کند و رییس قوه قضاییه خواهش هایی را در این راستا از کمیسیون قضایی داشته اند اما تاکنون این لایحه در کمیسیون قضایی تصویب نشده است گفت: در قانون اساسی این اجازه به ریاست قوه قضاییه داده شده که در مواردی مسائلی را به وزیر دادگستری تفویض کند. قوه قضاییه با حفظ ملاحظات مساله را قبول داشته و خواهشی نکرده است. قوه قضاییه مستقل است. هر مورد یا طرح یا لایحه‌ای را که به مجلس رفته باشد ممکن است توسط شورای نگهبان رد شود و وظیفه قوه قضاییه است که موضوع را پیگیری کند. استقلال قوه قضاییه باید حفظ شود و مواردی که مربوط به دستگاه قضایی است قوای دیگر نباید در آن دخالت کنند. قوه قضاییه با حفظ این ملاحظات هیچ وقت مشکلی نداشته است، نمایندگان مجلس نیز خوشبختانه به این نکته توجه دارند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه در شورای عالی فضای مجازی موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه اطلاع رسانی شده است آیا موضوعات دیگر در این شورا مطرح نشده، گفت: در حال حاضر عضو شورای عالی فضای مجازی نیستم و در این جلسه شرکت نداشته و از جزییات آن نیز خبر ندارم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین جزییات پرونده رییس جمهور سابق کشورمان محمود احمدی نژاد به کجا رسید؟ تصریح کرد: در رابطه با این موضوع بیشتر از آن چیزی که در نشست های قبلی عرض کردم اطلاع جدیدی ندارم.

ادامه دارد ...

کد N572767

وبگردی