آفتاب

وزارت یوگا در کابینه هند

وزارت یوگا در کابینه هند

نخست‌وزیر هند در ترمیم گسترده دولت خود با هدف ترغیب و حمایت از ورزش باستانی یوگا، یک وزیر یوگا منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز یکشنبه با انتصاب 21 وزیر جدید دولت جناح راست خود را اصلاح و تقویت کرد و این مساله با هدف تسریع اصلاحات برای احیای اقتصاد متزلزل هند صورت گرفته است.

در میان سمت‌های وزارتی که مودی اواخر روز یکشنبه منصوب کرد، وزارت «AAYUSH» قرار دارد که وزیرش مسوول ترغیب طب‌ها و ورزش‌های سنتی آیورودا، یوگا، ناوروپاتی، طب سوزنی، سیستم طبی سیدا و هومئوپاتی است.

مودی که گیاه‌خوار است و هر روز یوگا انجام می‌دهد، سپتامبر سال‌جاری میلادی از سازمان ملل خواست تا روزی را به عنوان روز بین‌المللی یوگا تعیین کند.

وی همچنین در جریان سفرش به آمریکا درباره یوگا با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان مراسم صرف شام در کاخ سفید صحبت کرد.

مودی اواخر روز یکشنبه در توییتر خود نوشت: به تمامی همکارانی که امروز سوگند یاد کردند، تبریک می‌گویم. من به دنبال همکاری با این وزرا هستم تا روند پیشرفت هند را تصریح بخشیم.

مودی به کابینه خود چهار وزیر ارشد و برای دولت 66 عضوی خود 17 وزیر درجه دو اضافه کرد.

AAYUSH پیشتر بخشی از مسوولیت وزیر بهداشت بود اما پس از ترمیم کابینه روز یکشنبه به یک وزارت مجزا تبدیل شد و شریپاد یسو نائیک، وزیر سابق گردشگری هند به عنوان وزیر این وزارتخانه جدید منصوب شد.

انتهای پیام

کد N572646

وبگردی