آفتاب

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه صهیونیستها

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه صهیونیستها

جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز و سرکوبگرانه صهیونیستها در بیت المقدس و هتک حرمت مسجدالاقصی، از انتفاضه فلسطینی ها در کرانه باختری حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین آمده است : صهیونیست ها با سوء استفاده از تحولات منطقه با اشغال نظامی حرم شریف قدس و اعمال سیاست سرکوب و با خشونتی افسار گسیخته، نهایی کردن طرح های خود در باره بیت المقدس را دنبال می کنند. جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن محکوم کردن این اقدام اشغالگران علیه قبله اول مسلمین و اعلام حمایت از مقاومت هوشمندانه ملت فلسطین، این اقدام اسرائیل را مانند همه اقدامات سال های اخیر مانند جنگ های  33 و 22 و 8 و 51 روزه ، محکوم به شکست دانسته و اعلام می دارد: سلطه صهیونیستها برکل فلسطین سلطه ای اشغالگرانه است و اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر می بایست همه قوانین و کنوانسیون های بین المللی اعم از حقوق بشر و حقوق بشردوستانه و ... را رعایت کرده و نسبت به نقض این قوانین مسئولیت دارد.

با آنکه طرح تقسیم فلسطین از سوی سازمان ملل متحد که به اشغال بخشی از سرزمین فلسطین توسط اشغالگران صهیونیستی رسمیت داد، ظالمانه و غیر قانونی می دانیم اما اقدام صهیونیست ها در اشغال بیت المقدس و اعمال حاکمیت اسرائیل بر آن و پیگیری سیاست های تغییر بافت جمعیتی آن به یهودی و تصاحب ومصادره نمادهای اصیل و تاریخی و اسلامی آن حتی خلاف طرح تقسیم فلسطین در سال 1948 است که بیت المقدس را منطقه ای تحت حاکمیت بین المللی قرار داد. لذا مقابله فلسطینیان  بر ضد اقدامات اشغالگران صهیونیست اقدامی مشروع و قانونی است که نهاد های قانونی و بین المللی می بایست از آنان حمایتی همه جانبه داشته باشند.

اقدام اسرائیل در محدود سازی ورود فلسطینیان به حرم شریف قدس حتی به بهانه های امنیتی خلاف بوده و در واقع تضییع حقوق قانونی فلسطینیان است و مجامع بین المللی می بایست نسبت به این موضع به مسئولیت های قانونی خود با توجه به ظرفیت های بین المللی عمل نماید.

اقدام دولت اشغالگر در اعمال دستورات دستگیری، جریمه، زندانی، اخراج و تخریب خانه های فلسطینیان معترض نقض آشکار قوانین بین المللی است وشایسته پیگیری در مراجع قضایی و حقوقی است. تردیدی نیست که صهیونیست ها از تحولات کشورهای عربی، خصوصا اقدامات تروریست ها در سوریه، عراق و لبنان وهم آوایی و همکاری برخی دولت های عربی با این رژیم در تهدید جبهه ی مقاومت ضد صهیونیستی و تجهیز و تقویت جریان های تروریستی نهایت بهره را برده و با این اقدامات در پی آزمودن افکار عمومی جهان خصوصا مسلمانان هستند تا در صورت عدم واکنش مناسب از سوی آن ها طرح خود را درباره حرم شریف قدس نهایی کنند.

تردیدی نیست واکنش هوشمندانه فلسطینیان به این اقدامات اسرائیل و اعمال سیاست سرکوب از سوی صهیونیست ها انتفاضه دیگری را رقم خواهد زد که ادامه آن اسرائیل را در سطح بین المللی با مشکلات جدی روبرو خواهد ساخت. خاصه آن که با توجه به تغییر نگاه افکار عمومی جهان خصوصا غرب نسبت به اسرائیل که از زمان انتفاضه مسجد الاقصی و جنگ های تحمیلی این رژیم بر ضد لبنان و فلسطین ( 2006و 2008 و 2012 و 2014 ) هر روز بیشتر از گذشته علیه اسرائیل آرایش می یابد و حتی در میان احزاب سیاسی و نمایندگان مجالس و برخی دولتمردان غربی امواج ضد اسرائیلی را می توان مشاهده کرد.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در پایان بیانیه خود آورده است : برخلاف تصور اسرائیل، تحولات منطقه ای هر چند در کوتاه مدت ظاهرا بر مراد آنها است اما شروع انتفاضه ی دیگری از سوی فلسطینیان جریان های فعال در منطقه را به ناچار علیه اسرائیل و منافع همپیمانان آن سوق خواهد داد و این اسرائیل است که از نتیجه اقدام خود ضرر خواهد دید و دشمن بداند که جامعه فلسطینی یک بار به نام مسجد الاقصی قیام کرد واکنون نیز مسجد الاقصی را تنها نخواهد گذاشت.

کد N572432

وبگردی