آفتاب

انفجار 2 خودرو در شرق لیبی

انفجار 2 خودرو در شرق لیبی

منابع خبری اعلام کردند که در جریان انفجار دو خودرو در نزدیکی مقر شورای شهر شحات واقع در شرق لیبی، چهار تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، یک مسئول دولتی در طرابلس، پایتخت لیبی اعلام کرد که دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر شحات واقع در شرق لیبی منفجر شد.

این انفجارها همزمان با حضور "برناردینو لیون" فرستاده ویژه سازمان ملل در نشست با "عبدالله الثنی"، نخست‌وزیر لیبی رخ داد.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع محلی اعلام کرد که یکی از این خودروها در مقابل اداره امنیت شهر منفجر شد که در جریان آن هشت خودروی دیگر در نزدیکی آن آتش گرفتند. در همین راستا یک مسئول احتمال داد که هدف از انفجار خودرو به ویژه همزمان با حضور فرستاده سازمان ملل در لیبی ارسال این پیام است که اوضاع در شرق لیبی ناامن است.

از سوی دیگر براساس اعلام منابع آگاه، در شهر بنغازی در جریان سه هفته درگیری دست‌کم 300 تن کشته شدند که این ناامنی‌ها همچنین به کاهش صادرات نفت لیبی نسبت به سابق منجر شد.

نیروهای فجر لیبی نیز به کشورهای منطقه نسبت به مداخله در امور داخلی لیبی هشدار دادند.

این در حالی است که درگیری‌ها در بنغازی همچنان ادامه دارد و یک هواپیمای جنگی وابسته به گردان خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی تجمعات شورای انقلابیون را در مرکز شهر هدف خود قرار داد.

سخنگوی نیروهای فجر لیبی با هشدار نسبت به خطرات مداخله دیگر کشورها تاکید کرد: پیامدهای این اقدامات خطرناک است و تمام منطقه را وارد درگیری‌های گسترده خواهد کرد.

نیروهای فجر لیبی زمانی هشدار خود را مطرح کرد که اقلیم برقه تهدید کرد که در صورتی که محافل بین‌المللی کنگره مردمی سراسری در طرابلس را به عنوان تنها نهاد قانون‌گذاری به رسمیت بشناسد و این دفتر دولت مستقلی را در شرق لیبی تشکیل خواهد داد و پیشتر دادگاه عالی نیز اعلام کرد که پارلمان طبرق مشروعیت ندارد.

نیروهای خلیفه حفتر همزمان با حملات هوایی چندین خمپاره را به منطقه الصابری شلیک کردند و با تانک‌های خود یکی از مناطق مرکزی بنغازی را که از اعضای شورای انقلابیون در آنجا تجمع کرده بودند را هدف خود قرار دادند.

انتهای پیام

کد N572277

وبگردی