آفتاب

شرکت ۴۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی کانون‌های مساجد کشور

شرکت ۴۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی کانون‌های مساجد کشور

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: در سال 93 و در جشنواره‌های قرآنی این کانون‌ها 40 هزار نفر شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویوراحمد، مجتبی میرزایی نسب در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره قرآن کانون‌های مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با نام «مدهامتان» افزود: درحال حاضر 12 هزار و 500 نفر از 15 استان در جشنواره قرآنی کانون‌های مساجد کشور شرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مرحله استانی جشنواره مدهامتان در رشته قرائت، حفظ ، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و تفسیر برگزار می‌شود.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون مساجد کشور تصریح کرد: در سال 93 و در جشنواره‌های قرآنی کانو‌ن‌های مساجد 40 هزار نفر از اعضای این کانون ها شرکت خواهند کرد.

وی گفت: هفت جشنواره در 29 رشته در کانون‌های مساجد کشور تا پایان خرداد 94 برگزار خواهد شد.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون مساجد کشور گفت: تا پایان سال پنج جشنواره دیگر با موضوعات جشنواره قرانی مدهامتان، وبلاگ نویسی و نشریات تجربی تحت عنوان محراب قلم، شیوه‌های نوین تدریس معارف دینی با نام شکوه اندیشه، جشنواره سرود رضوی ویژه کانون‌های فرهنگی روستایی و سرود و تواشیح شامل آواها و نغمه‌های آسمانی برگزار می‌شود.

میرزایی نسب بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پانزدهمین استان در سطح کشور است که در آن مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: این مرحله تا هفت آذر امسال ادامه دارد و استان‌ها طبق زمانبندی اعلام شده مرحله استانی را برگزار می‌کنند.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون مساجد کشور اضافه کرد: شرط سنی این مسابقات در همه رشته‌ها 16 تا 30 سال و در رشته تفسیر 16 تا 40 سال است.

وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سطح کشور دو میلیون نفر از جوانان و نوجوانان ایران اسلامی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

وی افزود: سن بیشتراعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بین 13 تا 35 سال است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 18 هزار و 500 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است.

میرزایی‌نسب خاطرنشان کرد: این کانون‌ها در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و ورزشی خدمات لازم را به اعضای عضو کانون ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: از این تعداد کانون فعال ۸۴۰۰ کانون در روستاها قرار دارد.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: با توجه به استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان کشور برای حضور در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد حمایت‌های وی‍ژه‌ای از آنها در دستور کار قرار دارد.

میرزایی نسب بیان کرد: ۵۰۰۰ باب کتابخانه تاکنون در مساجد کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: از این تعداد کتابخانه بیش از ۲۰۰۰باب به نرم افزارهای روز دنیا مجهز شده و از سایت برخوردارند.

مدیرکل هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: کتابخانه‌های مساجد کشور در حال ساماندهی، رده بندی و درجه بندی هستند تا بتوان بر اساس اولویت کتاب‌هایی را بین آنها توزیع کرد.

میرزایی نسب اضافه کرد: طرح تلاوت نور هم اکنون در 25 هزار مسجد کشور در حال اجرا است.

انتهای پیام

کد N572226

وبگردی