آفتاب

خالد مشعل: تمام اعراب و مسلمانان برای آزادی مسجد الاقصی وارد عمل شوند

خالد مشعل: تمام اعراب و مسلمانان برای آزادی مسجد الاقصی وارد عمل شوند

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن درخواست از امت اسلام برای عمل به مسئولیت‌های خود در قبال مسجد الاقصی تصریح کرد: آزادی مسجد الاقصی جنگ عرب و تمامی مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه الشرق قطر نسبت به هرگونه تلاش برای لطمه زدن به مقاومت در جنگ علیه شهرک سازی‌ها و مقابله با اقدامات اسرائیل و برنامه‌های آن برای یهودی سازی مسجد الاقصی و لطمه زدن به مقدسات فلطسینی‌ها هشدار داد و گفت: این تلاش‌ها اشتباه است و هیچ گاه به هدف نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: اشغالگران اسرائیلی تاکتیک‌هایی را در قبال مسجد الاقصی در پیش گرفته که کمترین واکنش از سوی فلسطینی‌ها و جهان عرب و اسلام را به دنبال داشته باشد.

مشعل تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده تا جهان خشم این ملت را برای پیروزی مسجد الاقصی بشنود و هدف قرار دادن مقدسات توسط اسرائیل توجیه کافی برای مقاومت است.

وی عنوان داشت: ناکام گذاشتن برنامه‌های یهودی سازی مسجد الاقصی با مقاومت و انقلابی کردن مردم در مقابل اشغالگران اسرائیلی آغاز می‌شود و من از امت اسلام و به ویژه مصر، اردن، عربستان و مراکش به خاطر موقعیت‌هایشان می‌خواهم تا به مسئولیت‌های خود در قبال مسجد الاقصی عمل کنند.

مشعل تاکید کرد: آزادی مسجد الاقصی جنگ عرب و تمامی مسلمانان و نه فقط جنگ فلسطینی‌هاست.

وی از دولت توافق ملی فلسطین نیز خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال غزه و بررسی تمامی پیامدهای جنگ در این منطقه در خصوص آوارگان و بازسازی نوار غزه، معالجه زخمی شدگان، پایان دادن به محاصره و بازگشایی کامل مرزها عمل کند.

مشعل نسبت به اقدامات اسرائیل برای تصمیم گیری در خصوص بازسازی نوار غزه و مشخص کردن ابزار و راه‌های آن هشدار داد و عملکرد دولت توافقی را عملکردی کند و نامناسب خواند.

وی از دولت توافقی خواست تا به مسئولیت خود به طور کامل در کرانه باختری یا نوار غزه عمل کند.

انتهای پیام

کد N572094

وبگردی