آفتاب
تحلیل آیت‌الله هاشمی از ریزش مخاطبان تلویزیون؛

نباید از طرح بحث‌های جدی در جامعه ترسید

نباید از طرح بحث‌های جدی در جامعه ترسید

چه بخواهیم چه نخواهیم، در عصری که هر روز در آن دریچه جدیدی از علوم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باز می‌شود و شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار زیاد و متنوعی خلق می‌شود، نمی‌توان مانع ایجاد کرد بلکه باید با شناخت دقیق و علمی و تشکیل کمیته‌های مختلف، موضوعات را مدیریت و به آن جهت داد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور، چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود، مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بازنشر گزیده صحبت‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دی‌ماه سال 92، به نقل از وی آورده است:

«افکار عمومی بیدار و هوشیار، دیگر تفکر و ادبیات افراطی را نمی‌پذیرد و شکل نمی‌گیرد و چنانچه به این نوع تفکر در جامعه قانع باشیم نه تنها درجا خواهیم زد بلکه عقب‌گرد خواهیم داشت.

نباید از طرح بحث‌های جدّی در جامعه ترسید و باید فضا برای طرح افکار و حرف‌های مختلف بر اساس آیه شریفه: فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه، باز باشد.

با اینکه منطقی بهتر از منطق اهل بیت(ع) در جهان وجود ندارد ولی در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 کانال تلویزیونی در کشور، چون مباحث یکجانبه مطرح می‌شود، مخاطبان زیادی را جذب نمی‌کند؛ چراکه فحاشی، توهین و اهانت و هیاهو، هیچگاه پاسخ تفکر و استدلال نبوده و نخواهد بود.

چه بخواهیم چه نخواهیم، در عصری که هر روز در آن دریچه جدیدی از علوم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باز می‌شود و شاهراه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار زیاد و متنوعی خلق می‌شود، نمی‌توان مانع ایجاد کرد بلکه باید با شناخت دقیق و علمی و تشکیل کمیته‌های مختلف، موضوعات را مدیریت و به آن جهت داد.»

کد N572007

وبگردی