آفتاب

دستگیری عامل حادثه تروریستی «الاحساء»

دستگیری عامل حادثه تروریستی «الاحساء»

نیروهای امنیتی عربستان در روزهای اخیر یکی از تروریست‌های سابق این کشور را به جرم مشارکت در حادثه تروریستی روز عاشورا در استان «الاحساء» عربستان دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، «ابنا» با انتشار این خبر نوشت: پس از انجام پاره‌ای تحقیقات مشخص شد که این شخص از اهالی شهر «عرعر» واقع در مرز عربستان و عراق و در گذشته از اعضای القاعده عراق بوده اما در گزارشات، هیچ اشاره‌ای به نام وی نشده است.

این تروریست در سال 2004 به جرم فعالیت‌های تروریستی در عراق دستگیر شد اما با فشار مقامات عربستانی به جای حکم اعدام، تنها به جرم ورود غیرمجاز به کشور عراق به 10 سال حبس محکوم شد.

جالب این است که این تروریست حتی 10 سال حبس را تحمل نکرد و پس از هشت سال به عربستان برگشت.

وی پس از بازگشت به کشورش،‌ در مصاحبه با روزنامه‌ها از ملک عبدالله پادشاه عربستان و شاهزاده محمد بن نایف وزیر کشور وقت برای توجه آنها به زندانیان عربستانی در عراق تشکر کرد.

مقامات عربستانی پس از بازگشت این تروریست به کشورش، نه‌تنها با او برخورد قضایی نکردند،‌ بلکه با پرداخت وامی به ارزش سیصد هزار ریال (معادل 250 میلیون تومان) به او زمینه خرید یک رستوران را توسط این تروریست فراهم کردند!

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا تروریستی که توسط عربستان تخفیف مجازات می‌گیرد، از مرگ حتمی نجات می‌یابد، از زندان‌های عراق زودتر از موعد آزاد می‌شود، سعودی‌ها وام چند صد میلیونی برای خرید یک رستوران به او می‌دهند و توجهات خاصه مقامات عربستان به سوی اوست، به صورت اتفاقی در حادثه تروریستی روز عاشورا در الاحساء شرکت کرده است؟!

با زیر نظر گرفتن مجدد مطالب یادشده می‌توان برداشت کرد که عربستان سعودی سال‌ها قبل این فرد را برای انجام یک عملیات تروریستی درنظر گرفته بوده و عاشورای سال 1435 ه.ق روزی بود که این تروریست می‌بایست به پاس تمام زحماتی که سال‌ها (از سال 2004 که به زندان عراق افتاد تا 2014 یعنی به مدت 10 سال) مقامات این کشور برای او کشیده‌اند، به عنوان یکی از پازل‌های این نقشه شوم ایفای نقش کند.

انتهای پیام

کد N571921

وبگردی