آفتاب

لاریجانی:ایران بزرگترین قدرت موشکی منطقه است / اقتدار موشکی ایران جنبه بازدارندگی دارد

لاریجانی:ایران بزرگترین قدرت موشکی منطقه است / اقتدار موشکی ایران جنبه بازدارندگی دارد

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی منطقه است ولی این قدرت برای ماجراجویی نیست و ما به دنبال امنیت در منطقه هستیم گفت: اقتدار موشکی ایران صرفا جنبه بازدارندگی دارد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز (دوشنبه 19 آبان) در یادواره شهدای موشکی وکنگره ملی اقتدار موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جلسه امروز بسیار مقدس است، البته مقام شهید طهرانی‌مقدم اقتضای چنین جلسه باشکوهی را داشت، ما در سوگ شهیدی نشسته‌ایم که ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند پاک‌بازی و نگاه دورنگرانه‌ای برای زندگی خود و امت اسلامی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم از افراد دردانه در سپاه بود که تلاش خود را برای اقتدار و سرافرازی ملت ایران انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم دارای دید استراتژیکی بود، گفت: نقش شهید طهرانی‌مقدم در جمهوری اسلامی ایران برجسته است، البته شاید قبل از شهادت وی تعداد کمی او را می‌شناختند که این اقتضای کارش بود و بعد از شهادت این سردار عزیز بسیاری از مردم جایگاه او را شناختند.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها از عمر خود در رشته‌هایی مانند سیاسی، نظامی، اجتماعی و غیره خوب استفاده می‌کنند و با عقلانیتی که دارند اهداف بلندمدت و دورنگرانه‌ای را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال شهید مطهری در 58 سالی که زندگی کرد، آثار علمی بسیار زیادی به جامعه تحویل داد، اگر کسی از عقل دورنگر و اخلاص برخوردار باشد، خداوند برکات بی‌حساب به او نازل می‌کند.

رئیس نهاد قانونگذاری بیان کرد: شهید طهرانی‌مقدم از عمر خود درست استفاده کرد و اخلاص را نیز با آن عجین کرد و خداوند نیز به او رزق عطا فرمود.

وی گفت: والده مکرمه شهید طهرانی‌مقدم از این شهید نقل کرده است که نماز شب و زیارت عاشورای وی ترک نمی‌شد و همیشه تواضع داشت و نباید فراموش کرد با وجود اینکه این شهید کار منحصربه‌فردی را دنبال می‌کرد، اما انسانی خاکی بود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: زمانی که مسئولیت امنیت ملی را برعهده داشتم از کارهای شهید طهرانی‌مقدم بازدید کردم و باید گفت کمتر کسی چنین افق بزرگی مانند شهید طهرانی‌مقدم را ترسیم می‌کرد. البته مشکلاتی از جنس کمک‌های مالی که دوستان نیروهای مسلح از آن رنج می‌برند، نیز او را رنج می‌داد اما وی در کار محاسبات بسیار دقیق انجام می‌داد، اینگونه شخصیت‌ها در دامان انقلاب و سپاه تربیت شده‌اند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه سپاه پاسداران از بطن انقلاب اسلامی زاییده شده، افزود: اهداف انقلاب اسلامی با سپاه عجین است.

2929

کد N571862

وبگردی