آفتاب

هشدار هند به پاکستان در مورد احتمال لغو مذاکرات دوجانبه

هشدار هند به پاکستان در مورد احتمال لغو مذاکرات دوجانبه

دولت هند هشدار داد، در صورت تداوم نقض آتش‌بس از سوی پاکستان مذاکرات با اسلام‌آباد لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، "آرون جیتلی"، وزیر دفاع هند در این باره گفت: اگر نقض آتش‌بس تداوم یابد، فضای مذاکرات به خودی خود تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

جیتلی با تاکید بر ضرورت وجود مذاکرات اظهار کرد: درست است که باید مذاکراتی وجود داشته باشد. ما از این اقدام استقبال می‌کنیم اما فضای این مذاکرات باید از جانب دو طرف فراهم شود. این درست نیست که یک نفر فضا را بر هم بزند و بعد بپرسد چرا مذاکرات برقرار نمی‌شود.

پیش از این در ماه اوت گفت‌وگوها بین هند و پاکستان به علت دیدار فرماندهان ارشد اسلام‌آباد با رهبران گروه‌های جدایی‌طلب کشمیر لغو شده بود.

در همین حال وزیر دفاع هند با اعتراف به وجود مسائلی در منطقه کشمیر عنوان کرد: ما منتظر برگزاری یک انتخابات صلح‌آمیز در این منطقه هستیم و تلاش‌ها برای بر هم زدن صلح در این منطقه را تحمل نمی‌کنیم.

وی همچنین نیروهای ارتش را که با شجاعت تمام در این منطقه اقدام به برقراری امنیت کردند، ستود.

جیتلی در ادامه با اشاره به مناقشات در مرزهای شرقی این کشور تاکید کرد، هند در پی تسریع روند حل این مساله و مشکل است.

با این حال وی درباره روابط بین هند و همسایه خود چین گفت: تا زمانی که چین تمایل داشته باشد روابط اقتصادی به رشد خود ادامه خواهد داد. سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه بسیاری در هر دو کشور در کنار حجم عظیم مبادلات بین آنها وجود دارد. ما به تلاش‌های خود جهت برقراری گفت‌وگوهای موثر با طرف چینی برای حل مناقشات ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N571671

وبگردی