آفتاب

درگیری‌های شدید در کوبانی/ 1013 کشته در درگیری‌ها از آغاز حملات داعش

درگیری‌های شدید در کوبانی/ 1013 کشته در درگیری‌ها از آغاز حملات داعش

در حالی که به دنبال حملات ائتلاف به پایگاه‌های داعش در کوبانی سوریه درگیری‌های شدیدی در این شهر رخ داد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از آغاز حملات داعش به کوبانی 1013 تن در درگیری‌ها در این شهر کشته شده‌اند که بیشتر آنها از تروریست‌های داعش بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خبرنگار این شبکه در مرزهای سوریه با ترکیه اعلام کرد که پس از این حملات هوایی به پایگاه‌های داعش در کوبانی درگیری‌های شدیدی میان کردها و تروریست‌های داعش در این شهر رخ داد و اعضای داعش اطراف گذرگاه مرشد بینار و برخی پایگاه‌های کردها و نیروهای پیشمرگ و همچنین ارتش آزاد سوریه را در غرب کوبانی با خمپاره هدف قرار دادند.

کردها در کوبانی همچنین کنترل سه خیابان در نزدیکی میدان "الحریه" را در دست گرفتند و درگیری‌های آنها با اعضای داعش در بخش جنوبی کوبانی همچنان ادامه دارد. در این درگیری‌ها حدود 12 تن از اعضای داعش کشته و تجهیزات آنها منهدم شد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که از آغاز حملات داعش به کوبانی تاکنون 1013 تن در کوبانی کشته شده‌اند که بیشتر کشته‌شدگان از تروریست‌های داعش هستند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این حملات 609 تن از تروریست‌های داعش، 363 تن از کردها، 16 مبارز حامی کردها، یک داوطلب سوری و 24 غیرنظامی کشته شده‌اند.

این آمار تنها آمار کشته‌شدگان در درگیری‌های کوبانی و اطراف آن بوده است و شامل افرادی که در حملات ائتلاف کشته شده‌اند، نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N571505

وبگردی