آفتاب

تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز، مسئولیت خطیر هیئات مذهبی

تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز، مسئولیت خطیر هیئات مذهبی

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز از سوی هیئات مذهبی مسئولیتی بسیار خطیر و مقدس به شمار می‌رود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دارابی گفت: تردیدی نیست که تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز از سوی مبلغان و هیئات مذهبی، مسئولیتی بسیار خطیر و مقدس به شمار می‌رود تا با کیفیت بخشیدن به نماز و همگانی کردن آن به وظائف اصلی خود جامه عمل بپوشانند.

دارابی در تبیین پیش نیازهای این مهم خاطرنشان کرد: در این مسیر نورانی، ما نیازمند همکاری همه صاحبان اندیشه و قلم، دانشجویان و طلاب و صاحبان رسانه‌ها و منابر، جهت ادای این وظیفه الهی هستیم تا به مدد خداوند سبحان، افق‌های روشنی را برای تحول و بهبود در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز شاهد باشیم.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس بیست و سوم سراسری نماز در تشریح فلسفه برگزاری اجلاس نماز افزود: اجلاس نماز در حقیقت بستر سازی برای انجام بهتر عبادات جمعی و تعاملات اجتماعی با محوریت مساجد، بمنظور تقویت انسجام اجتماعی و ارتباطات اسلامی می‌باشد و تحقق آرمان‌ها و اهداف عالیه جامعه اسلامی، مستلزم تأمین کارکردهای فرهنگی و اجتماعی "نماز" بعنوان عاملی اصلی در شکل دادن ذهن و رفتار عمومی مردم و تأثیرگذار در عرصه اجتماعی و اقتصادی است.

توجه به توسعه و ترویج فرهنگ والای نماز بر هر مسلمانی فرض است

جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز گفت: توجه جدی به امر خطیر توسعه و ترویج فرهنگ والای نماز بر هر مسلمانی فرض است.

دارابی همچنین در نشست ویژه با کارشناسان پژوهشی و آموزشی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: واگذاری مسئولیت کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری بیست و سوم نماز به سازمان تبلیغات اسلامی نشان از راهبردهای پژوهشی سازمان دارد.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی تصریح کرد: در گیر و دار زندگی دنیایی و مادی و هیاهوی زندگی ماشینی و در جهانی پر از تبعیض و جنگ و خونریزی، نماز آرامش بخش روح و روان انسان‌ها است و عبادت پروردگار سبحان و توسل به ذات اقدس الهی باعث طمانینه روح و روان انسان می‌شود.

دارابی تأکید کرد: تلاش در راه سوق دادن دل‌های جامعه به سوی یاد خدا و قدم برداشتن و همچنین مسئولیت پذیری در ساختار مدیریتی نظام اسلامی و حاکمیت دینی و ترویج آموزه‌های الهی امر ضروری است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی گفت: تعالی فرهنگی نماز بر بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار بوده و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک قرارگاه فرهنگی دینی اهتمام ویژه‌ای در این مقوله بکار می‌بندد.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: ما از همه اساتید و کارشناسان دعوت نموده‌ایم که در موضوع نماز مشارکت جدی داشته باشند و ادارات کل تبلیغات اسلامی نیز ورود بسیار خوبی در عرصه داشته و پنج اجلاس منطقه‌ای را برنامه‌ریزی نموده و حسب تقویم اجرایی برنامه انجام می‌پذیرد.

عضو کمیته علمی و پژوهشی گفت: باید در این عرصه با مدیریت جهادی ورود کنیم و اخلاص و تقوی و وجدان کاری را سر لوحه فعالیت‌ها قرار داده تا ان‌شاءالله در امر خطیر نماز فعالیت‌ها با برجستگی ویژه‌ای انجام پذیرد.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: محورهای اجلاس بیست و سوم از زوایای مختلف دارای نوآوری است و بر این باورم که باید با نگاه ژرف اندیشانه و در تعامل با محققین و نویسندگان این عرصه، ورود نخبگان را برای ارسال مقالات به دبیرخانه مهیا نماییم. لذا طی درخواست مکتوب از همه پژوهشگران و کارشناسان سازمان درخواست نمودیم که با قلم روان خویش، محورهایی را انتخاب و در ارسال مقالات به دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی مشارکت نمایند.

انتهای پیام

کد N571341

وبگردی