آفتاب

داعش مجروح شدن ابوبکر البغدادی را تایید کرد

داعش مجروح شدن ابوبکر البغدادی را تایید کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی العراقیه در خبری فوری گزارش داد: گروه تروریستی داعش مجروح شدن ابراهیم السامرائی معروف به ابوبکر البغدادی در حمله هوایی جنگنده های آمریکایی را تایید کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: این وزارتخانه نمی تواند کشته شدن یا زنده ماندن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را در حمله دیروز ائتلاف تایید کند. 

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در همین راستا گزارش داد خبرهای ضد و نقیضی از کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش منتشر شده ‌است و سرنوشت او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
این شبکه گزارش داد همچنان کشته شدن سرکرده سازمان «دولت اسلامی» در هاله ای از ابهام قرار دارد و هنوز کسی نمی داند آیا او در میان اهداف روزگذشته ائتلاف قرار داشته است یا نه. دیروز چند ساعت بعد از انتشار خبر اعزام نیروهای کمکی آمریکا به میدان نبرد، واشنگتن از وقوع چندین حمله هوایی به شمال عراق و انهدام حدود ده خودرو در جریان این عملیات خبر داد.

در گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار تصریح شد آمریکا ابوبکر البغدادی را «بن لادن جدید» قلمداد کرده است.
برخی از رسانه های محلی اعلام کرده اند او براثر حمله ائتلاف بین المللی از پا در آمده است. برخی دیگر نیز از زخمی شدن شدید او سخن به میان آورده اند. این در حالی است که آمریکا از اظهارنظر قطعی درباره سرنوشت البغدادی خودداری کرده است.

باوجود این، ارتش آمریکا عملیات گسترده هواپیماهای ائتلاف را در نزدیکی موصل در شمال عراق تایید کرده است. هدف این عملیات خودروهایی بوده است که در حال انتقال برخی از رهبران سازمان دولت اسلامی بوده اند. در این منطقه، حملات هوایی ائتلاف تقریبا هر روز صورت می گیرد. این بمباران ها پیشروی گروه افراطی دولت اسلامی را در منطقه متوقف کرده است. اما ظرفیت ایذایی این گروه هنوز از بین نرفته است. روز گذشته براثر حملاتی زنجیره ای با خودروهای بمبگذاری شده در بغداد دستکم بیست و هشت نفر کشته و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

5252

کد N571261

وبگردی