آفتاب

تشدید اختلاف میان مقامات دولت سابق فرانسه

تشدید اختلاف میان مقامات دولت سابق فرانسه

در حالی که رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند نخست وزیر این کشور در دولت نیکولا سارکوزی به دنبال مداخله در پرونده‌های قضایی سارکوزی به سبب تضعیف جایگاه سیاسی‌اش است با این حال این نخست وزیر سابق چنین گزارش‌هایی را رد کرده و آن‌ها را دسیسه چینی دانسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا روزنامه لوموند فرانسه مدعی شد فرانسوا فیون نخست وزیر سابق این کشور در ماه ژوئن از رییس دفتر فرانسوا اولاند،‌ رییس جمهور فعلی فرانسه خواسته تا روند قضایی شکایت‌های مطرح شده علیه نیکولا سارکوزی را تسریع کند.

روزنامه لوموند در گزارش خود عنوان کرده که فرانسوا فیون به ژان - پیر ژویه رییس دفتر فرانسوا اولاند گفته است: شما باید به سرعت به سارکوزی ضربه بزنید. شما می‌دانید اگر سریعا به او ضربه نزنید او مجددا بازخواهد گشت. بنابراین این کار را انجام دهید.

به دنبال انتشار این گزارش هم فیون و هم ژویه آن را تکذیب کردند. فرانسوا فیون که در زمان ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی نخست وزیر بوده و به دنبال آن است تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 کاندیدای حزب راستگرای "اتحاد برای جنبش مردمی" موسوم به UMP باشد به شدت به روزنامه لوموند حمله کرد.

وی در مصاحبه‌ای با نشریه "ژورنال دو دیمانش" تاکید کرد: در پشت پرده این حملات بی اعتبار علیه خودم من تنها تلاشی برای بی ثباتی و دسیسه چینی می‌بینم.

او همچنین وعده داد که دو خبرنگار روزنامه لوموند را به اتهام افترازنی تحت تعقیب قرار خواهد داد و علیه خود این روزنامه نیز شکایت خواهد کرد.

نیکولا سارکوزی، فیون و آلن ژوپه که یکی دیگر از نخست وزیران سابق فرانسه است، سه کاندیدای اصلی حزب UMP برای رقابت با فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 هستند. سابق بر این این سه نفر همکاری نزدیکی با هم داشتند و در زمان ریاست جمهوری سارکوزی، فیون، نخست وزیر و ژوپه، وزیر امور خارجه بود.

سارکوزی که در ماه سپتامبر بازگشت خود به عرصه سیاست فرانسه را اعلام کرد با چند پرونده قضایی که شاخص‌ترین آن‌ها پرونده مربوط به هزینه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 است دست به گریبان است.

انتهای پیام

کد N571207

وبگردی