آفتاب

اوباما: مبارزه با داعش وارد مرحله جدید شده است/ سیاست ما کاهش تنش با ایران است

اوباما: مبارزه با داعش وارد مرحله جدید شده است/ سیاست ما کاهش تنش با ایران است

باراک اوباما در مصاحبه با یکی از برنامه‌های شبکه سی‌بی‌اس نیوز آمریکا عنوان کرد که تصمیم واشنگتن به منظور افزایش تعداد سربازان آمریکایی مستقر در عراق به این معنی نیست که راهبرد آمریکا علیه گروه داعش در حال شکست خوردن است بلکه نشان دهنده آغاز مرحله‌ای جدید در عملیات علیه داعش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، اخیرا آمریکا 1500 نظامی دیگر را به عراق فرستاد تا به آموزش ارتش و شبه نظامیان این کشور پرداخته و به آن‌ها در جنگ با داعش کمک کنند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در برنامه «در پیشگاه ملت» در شبکه سی بی‌اس نیوز گفت: حملات هوایی علیه داعش در تضعیف قابلیت‌های این گروه بسیار موثر بوده‌ و پیشروی‌هایی آن‌ها کند کرده است.

وی افزود: اکنون آنچه که ما نیاز داریم نیروی زمینی است. سربازان نیروی زمینی عراق می‌توانند شروع به عقب راندن آن‌ها کنند.

اوباما تاکید کرد: نیروهای آمریکایی فرستاده شده به عراق وارد رزم با داعش نخواهند شد بلکه آمریکا به سربازان محلی به مجرد آنکه آماده حمله به داعش شوند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه خواهد داد.

اوباما همچنین مدعی شد: خشونت‌های سوریه نشان می‌دهد که بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده و باید قدرت را ترک کند. با این حال اوباما گفت در حال حاضر اولویت آمریکا شکست دادن داعش است نه اقدام علیه حکومت سوریه.

وی افزود: ما مسلما می‌خواهیم شاهد راه حل سیاسی در داخل سوریه باشیم. این یک پیشنهاد بلندمدت است. ما نمی‌توانیم مساله سوریه را به طور نظامی حل کنیم و نه تلاشی برای این کار داریم.

از طرف دیگر اوباما به مساله نقش ایران در مبارزه با داعش نیز پرداخت. اوباما در این برنامه تلویزیونی گفته‌های مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه هرگونه هماهنگی با ایران برای شکست دادن داعش مردود است را مورد تاکید قرار داد.

اوباما همچنین از پاسخ به مساله نامه‌ای که اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که وی به مقام معظم رهبری نوشته طفره رفت.

اوباما گفت: مساله کاهش ریسک برخورد میان ما مطرح بوده است. به این معنی که از آنجا که ایرانی‌ها نیروهایی را در بغداد و اطراف آن کنترل می‌کنند ما به آن‌ها اطلاع می‌دهیم که در کار ما مداخله نکنید. ما اینجا نیامده‌ایم تا در کار شما مداخله کنیم. ما بر دشمن مشترکمان تمرکز داریم.

انتهای پیام

کد N571192

وبگردی