آفتاب

بیانیه عصائب اهل الحق عراق در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی

بیانیه عصائب اهل الحق عراق در مخالفت با حضور نظامیان آمریکایی

عصائب اهل الحق عراق با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عصائب اهل الحق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا بار دیگر به دنبال حضور نظامی در عراق با بهانه های مختلف است که از جمله آنها می توان به اعزام 1500 نظامی به عراق به بهانه مستشار و آموزش نیروهای عراقی است اما این تلاشها بی فایده است و برای عراقی هایی که مواضع اخیر آمریکا را در همسویی با داعش تکفیری می دانند کاملا حقیقت روشن شده است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام تلاش برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد منفی مستشاران قبلی که اقدام خاصی انجام نداده اند، است. هدف آمریکا مصادره دستاوردهای نیروهای امنیتی، مقاومت اسلامی و نیروی مردمی به ویژه در جرف الصخر، آمرلی و هم اکنون در بیجی و برخی مناطق دیگر است. این پیروزیها بی نیازی به مشورتهای آمریکایی ها لیاقت نیروهای عراقی را ثابت کرد.

عصائب اهل الحق تاکید کرد: موضع دولت عراق در استقبال از این مستشاران تاسف بار است و از نمایندگان مجلس می خواهیم که موضع روشن و کوبنده در قبال این سناریو به کارگیرند زیرا این امور قبلا باید در داخل پارلمان بررسی شود. خدشه وارد شدن به حاکمیت عراق مورد مخالفت ملت و مرجعیت است. اشتباهات ائتلاف در هدف قرار دادن نیروهای عراقی و تجهیز داعش نشانه تمایل داعش برای طولانی کردن جنگ با هدف تحقق تجزیه عراق به نفع منافع غرب در منطقه است نه مبارزه با تکفیری ها آنگونه که  ادعا می کنند.

کد N571089

وبگردی