آفتاب

تونی بلر دلال شرکت نفت عربستان است

تونی بلر دلال شرکت نفت عربستان است

نخست‌وزیر سابق انگلیس قرارداد محرمانه‌ای را با شرکت نفت عربستان به امضا رسانده که طبق آن ماهانه حقوق 41 هزار پوند بعلاوه حق کمیسیون دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس با شرکت «پترو سعودی» قرارداد همکاری منعقد کرده است؛ شرکتی که اعضای ارشد خاندان سلطنتی عربستان بنیان‌گذار آن هستند.

این شرکت عربستانی جزئیاتی از نقش بلر فاش نکرده است، اما دفتر نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای اولین بار این مساله را افشا کرد. این افشاگری می‌تواند بار دیگر وی را هدف انتقادها قرار دهد چرا که ناظران بر این باورند که بلر نقش خود را به عنوان رئیس کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه به درستی ایفا نمی‌کند.

طبق گزارش دیلی میل، نقش تونی بلر در این شرکت احتمالا به عنوان دلال خواهد بود و وی به ازای هر قرارداد حق کمیسیون دو درصدی دریافت می‌کند. قرارداد وی در ماه نوامبر 2010 به امضا رسیده و هدف بلر معرفی این شرکت به رهبران چین است؛ شرکتی که متعلق به «ترکی بن عبدالله آل سعود» پسر پادشاه عربستان و یک تاجر سعودی است.

اسناد این قرارداد که به دست ساندی تایمز رسیده است، در واقع اولین سندی است که نشان می‌دهد بلر برای یک شرکت نفتی در خاورمیانه کار می‌کند.

انتهای پیام

کد N570961

وبگردی