آفتاب
ادامه میانجیگری کویت؛

بحران در روابط چهار کشور عربی پایان می یابد؟

بحران در روابط چهار کشور عربی پایان می یابد؟

اخیرا یک رسانه کویتی از بازگشت سفیران عربستان، امارات و بحرین به قطر تا پیش از ماه دسامبر و گشایش در بحرانی که در روابط آنها به وجود آمده است، خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تنش در روابط قطر با سه کشور عربستان، امارات و بحرین هنوز پایان نیافته است، این در حالی است که اخیرا روزنامه النهار کویت اعلام کرده بود سفیران عربستان، امارات و بحرین تا پیش از ماه دسامبر آینده به دوحه بازخواهند گشت.

این روزنامه به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک آگاه خواند، پیش بینی کرده بود سفیران عربستان، امارات و بحرین تا پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به قطر بازگردند، این نشست قرار است در دوحه برگزار شود.

این منابع گفتند بحران فراخوانی سفیران کشورهای  عربی حاشیه خلیج فارس از دوحه در مسیر گشایش و حل شدن است.

این منابع افزودند انتظار می رود سفیران سه کشور عربی یاد شده تا پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه به پایتخت قطر بازگردند و فضاهای مناسبی برای پیشبرد روابط و همکاری میان اعضا به وجود آمده است به ویژه اینکه روابط میان اعضای شورا پس از تحرکاتی که کویت انجام داده است، در وضع خوبی قرار دارد.

این منابع از هماهنگی میان کویت و قطر برای تلطیف فضاهای پرتنش میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و آماده سازی برای نشست وزیران شورای همکاری خبر دادند که به میزبانی قطر برگزار می شود.

کد N570758

وبگردی