آفتاب
نماینده زابل :

مسئولان امنیتی از معتمدان و ریش سفیدان منطقه برای تامین امنیت استفاده کنند

مسئولان امنیتی از معتمدان و ریش سفیدان منطقه برای تامین امنیت استفاده کنند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده مسئولان امنیتی از جایگاه معتمدان و ریش سفیدان برای تامین امنیت منطقه سیستان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حلیمه عالی در تذکری شفاهی با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، گفت: سیستان و بلوچستان طی سال‌های دراز مظهر وحدت شیعه و سنی بوده است اما امروز عده‌ای از خدا بی‌خبر بنای تفرقه را بین اقوام مختلف ایجاد کرده و از برخی سوء مدیریت‌ها در استان استفاده کرده و حوادث اخیر را رقم زده‌اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تسلیت مجدد حادثه شهادت معلم سیستانی خطاب به رییس‌جمهور و مدیران قضایی و امنیتی کشور متذکر شد: مردم سیستان انتظار دارند برای حل مشکلات امنیتی استان برخوردی قاطع و تدبیری اساسی شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان امنیتی چرا نقش معتمدان و ریش سفیدان منطقه را در ایجاد امنیت در نظر نمی‌گیرد و از آنان کمک نمی‌خواهیم؟ برای تامین امنیت جانی و بازگشت امنیت روحی و روانی در قشر فرهنگی منطقه باید تدبیر اساسی شود.

وی تاکید کرد: با برگزاری جلسه با معتمدان محلی، ایجاد معلم سرا و ایجاد محل سرایه‌داری در مدارس می‌توان امنیت جانی معلم منطقه را تضمین کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی از ضعف مدیریت آموزشی و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش برخی شهرستان‌های منطقه سیستان انتقاد کرد و گفت: اکثر اولیا، مربیان، فرهنگیان و دانش‌آموزان از شرایط فعلی به ستوه آمده و درخواست انتصاب مدیری توانمند و لایق فارغ از مسائل قومی، قبیله‌ای و جناحی را دارند.

کد N570508

وبگردی