آفتاب
بروجردی در جمع خبرنگاران:

احتمال توافق در عمان منتفی نیست/ رابطه خوب ایران و عمان تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت

احتمال توافق در عمان منتفی نیست/ رابطه خوب ایران و عمان تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال این‌که خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست، ولی به هیچ وجه نمی‌شود پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای را ارائه کرد که همه چیز در عمان به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانیی مهر در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران  با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: احتمال این‌که خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد منتفی نیست، ولی به هیچ وجه نمی‌شود پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای را ارائه کرد که همه چیز در عمان به پایان خواهد رسید.

برجردی اظهار داشت: با توجه به این‌که مواضع جمهوری اسلامی ایران بسیار شفاف است و بارها اعلام شده به هیچ وجه از مواضع اعلام شده عقب‌نشینی صورت نخواهد گرفت و از خطوط قرمز تعیین شده نیز عبوری صورت نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر توافق میان ایران و 1+5 حاصل نشود صورت‌حساب آن را حتما باید به پای آمریکا نوشت که احتمال دارد چارچوب منطقی توافق را نپذیرد.

بروجردی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب عمان به عنوان کشور میزبان مذاکرات نیز گفت: رابطه خوب ایران با عمان دلیل برگزاری مذاکرات در این کشور است ولی لزوما این رابطه خوب تأثیری در نتیجه مذاکرات نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی میانجیگری عمان را نیز رد کرد و گفت: میانجیگری زمانی صورت می‌گیرد که ارتباطی میان طرفین وجود نداشته باشد و طرف ثالثی بخواهد وساطت کند اما ما مدتی است که در سطح وزرای امور خارجه با آمریکا مذاکره داشته‌ایم.

بروجردی در خصوص گزارش اخیر سازمان انرِژی اتمی اظهار داشت: مثل همیشه فرازی از این‌که ما از مجموع مواضع انحراف نداشته‌ایم را آورده و سهمی هم برای آمریکایی‌ها در آن می‌گذارد که همان روش همیشگی و شناخته شده آقای آمانو است.

بروجردی تأکید کرد: انصاف حکم می‌کرد که با توجه به مجموعه همکاری‌ها با آژانس، این گزارش فرازهای مثبت‌تری می‌داشت.

به گفته بروجردی، این جمله که معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد درباره هر کشور دیگری هم قابل طرح است بنابراین ذکر آن جز این‌که حرکتی در جهت خوشایند آمریکایی‌ها باشد تفسیر دیگری ندارد.

کد N570490

وبگردی