آفتاب
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی:

طرح تربیت نیروی انسانی زیست‌‎فناور در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

طرح تربیت نیروی انسانی زیست‌‎فناور در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرحی در ستاد توسعه زیست فناوری داریم که بر اساس آن نیروی انسانی زیست فناور در آموزش و پرورش تربیت شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اعلام این خبر که طرح تربیت و آموزش زیست فناور در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در دست طراحی است، اظهار کرد: این طرح تا 6 ماه دیگر تهیه و برای مرحله اجرا، آماده می‌شود.

وی افزود: این طرح پس از طراحی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا از این طریق نیروی انسانی متخصص را در این حوزه تربیت کنیم.

قانعی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی در مقاطع دانش آموزی در حوزه‌ی زیست فناوری در کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: این حوزه می‌تواند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور باشد و با استفاده درست از آن می‌توان شرایط اقتصادی کشور را توسعه داد، ولی هم اکنون از این امکانات درست استفاده نمی‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین اظهار کرد: بسته آموزشی طرح تربیت نیروی زیست فناور در دست طراحی است و پس از تکمیل به آموزش و پرورش ارائه می‌شود.

وی درباره زمان اجرای این طرح گفت: نهایی و اجرایی شدن این طرح سه سال طول خواهد کشید، ولی بسته مرحله اول شامل برنامه آموزشی آن تا 6 ماه دیگر آماده می‌شود.

انتهای پیام

کد N570310

وبگردی