آفتاب

آغاز سفر آسیایی رئیس جمهوری آمریکا/ اوباما در پی ایجاد توازن در روابط دیپلماتیک در منطقه است

آغاز سفر آسیایی رئیس جمهوری آمریکا/ اوباما در پی ایجاد توازن در روابط دیپلماتیک در منطقه است

سفر آسیایی رئیس جمهوری آمریکا با هدف ایجاد توازن در روابط دیپلماتیک در منطقه امشب آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس با اشاره به آغاز سفر آسیایی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نیمه شب یکشنبه، تقویت روابط با کشورهای منطقه و حل تنش های واشنگتن و پکن را از جمله محورهای مهم این سفر عنوان کرد.

اوباما در سفر هشت روزه به چین، میانمار و استرالیا با همتای چینی‌ درباره تنش ها در دریای چین جنوبی، جاسوسی سایبری و مسائل مربوط به حقوق بشر گفتگو می کند.

عادی سازی روابط در پی اجرای برخی اصلاحات نیز از جمله محورهای مهم مذاکرات اوباما با تین سین همتای میانماری و آنگ سان سوچی رهبر دموکراسی خواه این کشور است.

سفر اوباما به میانمار درحالیست که سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما از پایبندی آمریکا به تعهداتش در حمایت از حقوق بشر و انتقال دموکراتیک با ثبات و پایدار در میانمار خبر داده است.

رئیس‌ جمهوری آمریکا که قرار است در نشست همکاری اقتصادی کشورهای آسیا- اقیانوسیه (اپک)، نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) در نای پیداو میانمار و نشست گروه 20 در استرالیا شرکت کند، همچنین در پی متقاعد کردن شرکای آسیایی‌ خود برای تمایل واشنگتن در ایجاد تعادل و توازن مجدد در روابط دیپلماتیک در منطقه است.

کد N570254

وبگردی