آفتاب
بیاتیان در نطق میان دستور:

مردم کردستان می‌گویند آن مرد دیگر نمی آید

مردم کردستان می‌گویند آن مرد دیگر نمی آید

آنچه که این روزها در صدر اخبار قرار گرفته شکست انتخاباتی رئیس جمهور به ظاهر مودب آمریکا است که فرصتی بی‌بدیل برای تیم مذاکره کننده به وجود آورده است تا بتوانند حداکثر امتیاز را در روزهای پایانی منتهی به مذاکرات به دست آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دور جدید مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: آنچه که این روز‌ها در صدر اخبار قرار گرفته، شکست انتخاباتی رئیس جمهور به ظاهر مودب آمریکا است که فرصتی بی‌بدیل برای تیم مذاکره کننده به وجود آورده است تا بتوانند حداکثر امتیاز را در روزهای پایانی منتهی به مذاکرات به دست آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمد بیاتیان در نطق میان دستور خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) گفت: ‌مراقب باشید بازنده بزرگ شما را از مسیر منحرف نسازد؛ مذاکرات باید منتهی به برداشته شدن همه تحریم‌ها باشد نه تعلیق آن‌ها و این موضوع محل اختلاف جدی مذاکرات اخیر است.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه به وعده آمریکایی‌ها این عهدشکنان و تروریست پروران نمی‌توان اعتماد کرد، یادآور شد: اوباما کمتر از دو سال در سمت ریاست جمهوری آمریکا است پس مراقب باشد وعده سر خرمن ندهد که تحریم‌ها بر داشته می‌شود؛ با فرض خوش‌بینی نسبت به این رئیس جمهور و قبول تعلیق تحریم‌ها ما باید با رئیس جمهور و دولت بعدی آمریکا مذاکره کنیم که به آن‌ها نیز اعتمادی نیست.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور می‌فرمایید از رکود عبور کرده‌ایم بر اساس کدام آمار؟ بر اساس کدام دلیل و مدرک مستدل؟ می‌فرمایید نرخ بیکاری کاهش داشته است در کدام بخش استان و شهرستان؟ با آمار و ارقام بازی کردن نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش و ما را از رکود عبور دهد.

بیاتیان افزود: در حوزه انتخابیه اینجانب کمتر خانواده‌ای را پیدا می‌کنید که حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار نداشته باشد و نرخ بیکاری در استان ما در خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۳۰ درصد است نه ۸ درصد؛ شاید عبور از رکودی که می‌فرماید در منطقه زندگی شما باشد اما مطمئن باشید در سایر نقاط کشور اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم، درباره انتخاب وزیر علوم، ‌ تحقیقات و فناوری، گفت: آقای دکتر روحانی از شما که شعار تدبیر و امید را سرلوحه کار خود قرار داده و با کلید آمده‌اید بعید است که با معرفی گزینه‌های ضعیف و فتنه‌گر برای تصدی وزارت علوم مدیریت این وزارتخانه را سه قفله کرده و به تعبیری به صورت پیمانکاری به فتنه‌گران واگذار کرده باشید وزارت علوم پر است از نیرو‌ها و اساتید مجرب و متعهد چرا لجاجت؟ گزینه علمی متعهد معرفی کنید که این مرکز مهم حیات خلوت گروه‌های فتنه‌گر نگردد و روند پیشرفت علمی کشور را ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درخصوص تخلفات بورسیه‌ها نیز افزود: ما همواره موافق برخورد با تخلف بوده و هستیم اما رطب خورده منع رطب کی کند؟ بگویید کسانی که بورسیه بودند ادعای برخورد با بورسیه را نداشته باشند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در سال زراعی آتی قیمت گندم ۱۱۵۰ تومان تعیین شده ولی قیمت تمام شده آن برای کشاورزان زحمت کش بیش از این‌ها است لذا پیشنهاد ۱۳۰۰ تومان برای خرید هر کیلو گندم راداریم که امید است مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، خطاب به وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: شهرستان بیجار حدود ۸۰۰ کیلیوم‌تر راه روستایی آسفالت نشده دارد که اعتبارات ویژه می‌طلبد؛ گرچه از سرعت عمل در به پایان رساندن راه بیجار همدان نیز باید از مجموعه مدیران وزارت راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: آقای رئیس جمهور دیگر نمی‌گویم چه زمانی به کردستان می‌آیید مردم کردستان نیز می‌گویند آن مرد دیگر نمی‌آید.

کد N570235

وبگردی