آفتاب
امسال و در نمایشگاه بیستم؛

خبری از بن اشتراک مطبوعات نیست

خبری از بن اشتراک مطبوعات نیست

اجرای طرح ارائه بن خرید و اشتراک مطبوعات که در دوره قبلی نمایشگاه مطبوعات برقرار بود، در نمایشگاه بیستم منتفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح مذکور که دو سال پیش و در دولت قبل به اجرا درآمد، بن های خرید و اشتراک مطبوعات با بهای 50 هزار ریال در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات قرار می گرفت و آنها با ارائه این بن ها به غرفه داران در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، می توانستند با تخفیف 80 درصدی وزارت ارشاد، مشترک یک یا چند نشریه در دوره انتشار از هفته نامه به بالا مانند هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصل نامه و دو فصلنامه شوند.

در دوره قبلی نمایشگاه مطبوعات، باجه های مخصوص توزیع بن در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مستقر بودند و علاقه مندان به دریافت آنها، ضمن ارایه کارت شناسایی باید بابت هر بن یک هزار ریال پرداخت می کردند و از تخفیف 80 درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید نشریات بهره مند می شدند.

سقف بن های خرید و اشتراک مطبوعات برای بازدیدکنندگان 10 هزار تومان و برای دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری ها 20 هزار تومان و اعتبار آنها هم صرفا در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات بود.

همچنین غرفه داران پس از دریافت بن ها، در پایان هر روز معادل بهای آن را به همراه فاکتور فروش ممهور به مهر نشریه مربوطه به مسوولان ذی ربط تحویل می دادند تا امکان تسویه بعد از پایان نمایشگاه فراهم شود.

به گفته محمدجعفر محمدزاده معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بالغ بر پنج میلیارد ریال بن خرید و اشتراک مطبوعات در نمایشگاه قبلی توزیع شد.

کد N570042

وبگردی