آفتاب

کشته شدن 3 سرکرده «انصار بیت‌المقدس» در شبه جزیره سیناء

کشته شدن 3 سرکرده «انصار بیت‌المقدس» در شبه جزیره سیناء

در عملیات ارتش مصر در شبه جزیره سیناء چندین تن از سرکرده‌های گروه «انصار بیت‌المقدس» کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در حملات ارتش مصر به منطقه الشیخ زوید در شمال شبه جزیره سیناء، سه تن از سرکرده‌های گروه انصار بیت‌المقدس کشته شده و 12 تن دیگر بازداشت شدند.

پیشتر نیز در درگیری‌های ارتش مصر با اعضای این گروه تندرو در شمال شبه جزیره سیناء پنج فرد مسلح کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شده بودند.

از زمان عزل محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر گروه انصار بیت المقدس مسوولیت بیشتر حملات صورت گرفته علیه نیروهای ارتش و پلیس در سیناء را برعهده گرفته است.

در حملات این گروه، صدها نیروی پلیس و نظامی مصری کشته شده‌اند که آخرین این حملات در سپتامبر گذشته صورت گرفته و 17 نیروی پلیس در سیناء کشته شدند.

از سوی دیگر، وزارت کشور مصر از بازداشت شخص مصری دارای تابعیت آمریکایی که در تهدیدها برای حمله به مدارس آمریکایی و خارجی در مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس دست داشته است، خبر داد.

وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شخصی به نام ابوسریع 60 ساله که تابعیت مصری و آمریکایی داشته است و 27 سال در آمریکا زندگی کرده و در این تهدیدها دست داشته است، بازداشت شده است.

این شخص در فضای مجازی به حمله به نهادهای دولتی و خارجی ترغیب می‌کرده و ارتباطی با گروهی خاص نداشته است.

انتهای پیام

کد N569960

وبگردی