آفتاب
سردار شریف:

شاهد به ثمرنشستن طرح‌های جدید موشکی در سپاه خواهیم بود

شاهد به ثمرنشستن طرح‌های جدید موشکی در سپاه خواهیم بود

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران با بیان این‌که پروژه‌ای که شهید تهرانی مقدم در هنگام آزمایش آن به شهادت رسید اکنون به سرانجام رسیده است، گفت: این پروژه نقش قابل توجهی در افزایش توان دفاعی و بازدارندگی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار رمضان شریف صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سومین سالگرد شهادت حسن تهرانی مقدم و سی‌امین سالگرد تشکیل یگان‌های موشکی سپاه تشکیل شد، اظهار کرد: غرش موشک‌های کشورمان بی‌شک عقب نشینی نظام سلطه به ویژه صهیونیسم را به دنبال داشته است. امروز دشمنان حرف از روی میز بودن گزینه نظامی می‌زنند اما توان دفاعی کشورمان به ویژه در حوزه موشکی موجب شده این زمزمه‌های شوم عملی نشود.

وی در ادامه افزود: ایران امروز لنگرگاه ثبات منطقه است و همه به آرامش و امنیت روانی ناشی از توان دفاعی کشورمان غبطه می‌خورند. دستیابی به توان مقابله به مثل، دشمنان را وادار کرده قبل از هر اقدامی به عواقب آن بیندیشند. انجام رزمایش‌های پیامبر اعظم (ص) 1 تا 8 و نشان دادن بخش کوچکی از توان موشکی کشورمان دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرده است. امروز باید رسانه‌ها به این دستاوردهای بزرگ و همچنین نقش شهید تهرانی مقدم بپردازند. زیرا این دستاوردهای موشکی در شرایطی محقق شد که سخت‌ترین تحریم‌ها در حوزه صنایع نظامی و موشکی اعمال شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های سپاه برای تجلیل از شهید تهرانی مقدم، اظهار کرد: فردا (دوشنبه) یادواره شهدای موشکی با حضور رئیس مجلس و فرماندهان و مسئولان سپاه برگزار می‌شود. در این یادواره از کتاب "خط مقدم" و تمبر یادبود شهید تهرانی مقدم رونمایی می‌شود. همچنین مراسم ویژه‌ای در پادگان محل شهادت تهرانی مقدم و مراسم دیگری نیز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در ادامه هدف از برگزاری این برنامه‌ها را پاسداشت و تجلیل از سی سال تلاش سربازان بی‌ادعا در عرصه موشکی، تجلیل و معرفی شهید تهرانی مقدم، بیان توان انقلاب اسلامی در عرصه موشکی، نقش توان موشکی در پشتیبانی از سیاست خارجی، نقش توان موشکی در عرصه جهان اسلام و تبیین دستاوردهای علمی در حوزه موشکی دانست.

سپاه خود را موظف می‌داند حمایتی جدی از دولت‌ها داشته باشد

رمضان شریف در ادامه نشست در پاسخ به پرسشی درباره رابطه دولت و سپاه، گفت: دولت و سپاه هر دو دارای وظایف خاص خود هستند. سپاه خود را موظف می‌داند حمایتی جدی از دولت‌ها داشته باشد. برخلاف آن‌چه در رسانه‌ها آمده نگاه سپاه به دولت‌ها سیاسی نیست. ما موفقیت دولت‌ها را موفقیت نظام می‌دانیم. یکی از عملیات‌های روانی دشمن نشان دادن ناکارآمدی نظام است. اما هرچه دولت‌ها کارآمدتر باشند سپاه از آنها بیشتر حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان این‌که هدف سپاه در عرصه‌های سازندگی هدفی اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: سپاه بر اساس قانون اساسی و بنا بر درخواست دولت سازندگی بخشی از توان خود را وارد عرصه سازندگی کشور کرد. سپاه در این سال‌ها به مجموعه‌ای موثر و کارآمد برای اجرای پروژه‌ها تبدیل شد و توانست هزاران پروژه مختلف را در کشور به ثمر برساند. حضور رئیس جمهور در همایش فرماندهان سپاه خط بطلانی در عملیات روانی دشمن بود. در همین دولت پروژه‌های جدیدی به قرارگاه سازندگی پیشنهاد شد و رویکرد دولتمردان نیز استفاده از توان قرارگاه سازندگی است.

سپاه در حوزه دفاع از تأسیسات هسته‌ای با مجموعه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور هماهنگی دارد

شریف همچنین خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دشمن علیه سپاه عملیات روانی انجام می‌دهد به دلیل عملکرد سپاه در سایت فردو و ساخت و ساز مستحکم آن توسط سپاه بوده است به گونه‌ای که دشمن توان نابودی آن را ندارد. سپاه در حوزه دفاع از تأسیسات هسته‌ای با مجموعه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور هماهنگی دارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران درباره برگزاری رزمایش‌های سپاه، گفت: رزمایش‌های سپاه بر اساس مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد اما همه این رزمایش‌ها رسانه‌ای نمی‌شوند. در حال حاضر نیز رزمایش‌هایی در حال انجام است. برای رسانه‌ای کردن رزمایش‌ها ما به مجوز شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت فرمانده کل سپاه نیازمندیم.

همه رزمایش‌های سپاه رسانه‌ای نمی‌شوند

شریف همچنین درباره همکاری هوافضای سپاه با قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز گفت: تعامل خوب و تعریف شده‌ای بین این دو مجموعه وجود دارد. تأمین امنیت برخی مراکز حساس و حیاتی کشور مثل تأسیسات هسته‌ای بر عهده سپاه است که این اقدام بر اساس هماهنگی با پدافند هوایی ارتش انجام می‌گیرد.

وی همچنین افزود: ما به مرور زمان شاهد به ثمر نشستن طرح‌های جدیدی در حوزه موشکی خواهیم بود و سال‌های پیش رو در حوزه نظامی و دفاعی برای ما سال‌های بهتری خواهد بود.

شریف در پایان اظهار کرد: افق بلند شهید تهرانی مقدم برای همه مظلومان قابل تحسین است. امروز جوانان فلسطین و لبنان قدردان تلاش این شهید بوده و صلح و ثبات کشور نیز مرهون نوع مدیریت تهرانی‌ مقدم‌ها است.

انتهای پیام

کد N569936

وبگردی