آفتاب
وزیر خارجه عمان:

استقبال مسقط از میانجیگری در مذاکرات هسته ای

استقبال مسقط از میانجیگری در مذاکرات هسته ای

یوسف بن علوی ضمن تاکید بر استقبال عمان از میانجیگری در مذاکرات هسته ای اعلام کرد که به صلاح کشورهای عربی منطقه نیست که در این دوره زمانی با ایران دشمنی بورزند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان در آستانه دیدار سه جانبه "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران، "کاترین اشتون" مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در این کشور که در خصوص موضوع برنامه هسته ای ایران برگزار خواهد شد اعلام کرد: در دیدار سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا که امروز در خصوص مساله هسته ای ایران برگزار خواهد شد، پیشتر میان طرفهای ذی ربط توافقاتی مبنی بر آنکه این نشست با نظارت و میانجیگری عمان برگزار شود صورت گرفته است که پادشاهی عمان نیز از این امر استقبال کرده است.

 بن علوی در جریان کنفرانس مطبوعاتی افزود: ریشه اختلاف میان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران بر سر اختلاف نظر در برخی مسائل منطقه ای است.

 وی تاکید کرد که به نفع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیست که علیه کشوری همچون ایران عناد و دشمنی بورزند و این دشمنیها در زمان کنونی آنها را متحمل ضررهای سنگینی خواهد کرد.

وزیر خارجه عمان درخصوص نقش این کشور در نزدیک ساختن دیدگاهها میان تهران و ریاض گفت: ما در تلاش هستیم که ریاض را به این امر تشویق کنیم اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که هر عملی باید در زمان مناسب خودش انجام شود و ایران نیز تمایلاتی در این زمینه دارد.

بن علوی تصریح کرد: همه می دانند که آینده منطقه در گرو حسن همجواری کشورهای موجود در آن است و حسن همجواری نیز مستلزم انجام تنظیمات و هماهنگیهایی در خصوص منافع کشورها است.

کد N569845

وبگردی