آفتاب

ارائه گزارش قتل عام سیک‌ها در 1984 به سازمان ملل

ارائه گزارش قتل عام سیک‌ها در 1984 به سازمان ملل

یک گروه طرفدار حقوق سیک‌ها گزارشی را درباره کشتار و نقض حقوق آنها در حملات 1984 در هند به سازمان ملل ارائه کرد و صدها معترض هندی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک خواستار برقراری عدالت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری نیشن، در بیانیه گروه حقوقی بشری «عدالت برای سیک‌ها» آمده است: برای اولین بار طی 30 سال گذشته کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر در نیویورک اجازه داد تا اسناد قتل عام سیک‌ها را ارائه کنیم.

این گزارش با عنوان «قتل عام نوامبر 1984 سیک‌ها» به استنفانو سنسی، افسر حقوق بشر دفتر کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر تقدیم شد.

این گزارش قرار است به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه شود. در اسناد ارائه شده آمده است که به دنبال ترور ایندیرا گاندی، نخست‌وزیر اسبق هند در سال 1984 کشتار سیک‌ها به راه افتاد و پلیس و مقام‌های دهلی نو چشم خود را به روی حملات آشکار علیه سیک‌ها که جان مردان را می‌گرفت و به زن‌ها تجاوز می‌شد، بسته بود.

در جریان دیدار با مقام ارشد سازمان ملل، دو تن از بازماندگان کشتار سیک‌ها تجربیات دردناک خود را با استنفانو سنسی به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام

کد N569837

وبگردی