آفتاب

بحرین میزبان کنفرانس بین‌المللی با محوریت مبارزه با تروریسم

بحرین میزبان کنفرانس بین‌المللی با محوریت مبارزه با تروریسم

بحرین امروز (یکشنبه) میزبان نشستی با عنوان "مبارزه با تروریسم" با حضور بیش از 20 کشور و تعدادی از سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیة، در این نشست نمایندگان بیش از 30 کشور و تعدادی از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان ملل، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس، کمیساریای اروپا و گروه‌ کار مالی مبارزه با پولشویی حضور دارند.

این کنفرانس توسط وزارت دارایی و با همکاری وزارت خارجه بحرین برگزار شده است و در آن نخبگانی از کارشناسان متخصص در امور مبارزه با تروریسم مشارکت دارند و هدف از برگزاری آن بررسی راه‌های مبارزه با تروریسم در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

این نشست براساس طرحی برگزار شده که منامه در سپتامبر گذشته در کنفرانس بین الملل که در پاریس در خصوص امنیت و ثبات در عراق برگزار شده بود آن را مطرح کرد.

خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنان خود در آن هنگام با اعلام آمادگی منامه برای برگزاری چنین نشستی بر اهمیت از بین بردن تمام گروه‌های تروریستی در منطقه که خطر آن‌ها از داعش کمتر نیست و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد و توقف حمایت‌های مالی از گروه‌های تروریستی را نیمی از جنگ علیه آن‌ها خواند.

شرکت‌کنندگان در این نشست در صدد هستند در خصوص یک طرح جهت نظارت بر حمایت‌های مالی از اقدامات خرابکارانه و تروریستی و جلوگیری از آن به توافق برسند. آن‌ها در تلاش هستند تا از نهادهای مالی و سازمان‌های خیریه نیز برای انتقال پولهایی به تروریست‌ها استفاده نشود.

انتهای پیام

کد N569835

وبگردی