آفتاب
شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا:

گزارش احمد شهید فاقد وجاهت قانونی است

گزارش احمد شهید فاقد وجاهت قانونی است

یک وکیل دادگستری گفت که گزارش اخیر احمد شهید از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

قاسم شعبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید اظهار کرد: این گزارش دارای ابهامات جدی است و به‌نظر می‌رسد که پشت پرده این تحقیق و بازرسی که توسط احمد شهید صورت می‌گیرد، گزارش وی را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که تحقیقات احمد شهید تحت تاثیر شخصیت وی، شرایط و موضع گیری هایی که وی نسبت به ایران دارد و رفتارهایی که از خود نشان می‌دهد بوده است که این موضوع گزارش وی را عمیقا زیر سوال برده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: منابعی که احمد شهید اطلاعات را از آن جمع‌آوری کرده و بر اساس آن گزارش تهیه می ‌کند، عوامل و گروه‌های تروریستی و ضدنظام جمهوری اسلامی ایران است که این ضدیت با رفتارهای غیرقانونی، غیراخلاقی و جنایات سنگینی همراه بوده است مانند گروهک منافقین، سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های معارض تروریستی؛ بنابراین طبیعی است که این گزارش نمی‌تواند از وجاهت قانونی و خوبی برخوردار باشد.

شعبانی در ارزیابی از طرح چنین گزارش‌هایی در مقاطعی همچون مذاکرات هسته‌ای، گفت: تردیدی ندارم که انتخاب زمان، شرایط و شخص گزارشگر از نکاتی است که برای تهیه گزارش بسیار مدخلیت داشته و مهم بوده است و از آنجا که ما در شرایط فعلی در مسیر یک صلح و توافق بسیار مهم و کم‌سابقه قرار داریم، به نظر می‌رسد که اینگونه رفتارها بیشتر جنبه تهدید و امتیاز گرفتن داشته باشد تا کشف حقیقت.

این حقوقدان افزود: ممکن است که هر کشوری در مسایل حقوق بشر نقاط ضعفی داشته باشد اما برجسته کردن، برخوردهای دوگانه و ابزاری کردن با این قبیل مسایل تاثیر بسیار سوئی بر جایگاه و شخصیت حقوقی این قبیل نهادها خواهد گذاشت.

وی متذکر شد: با لحاظ شرایط فعلی و با توجه به اینکه ما دشمنانی داریم که درصدد تخریب چهره جمهوری اسلامی، حاکمیت و نظام اسلامی هستند؛ بنابراین دوستان تلاش کنند تا آنجا که ممکن است بهانه‌ای دست دشمنان ندهند.

انتهای پیام

کد N569769

وبگردی