آفتاب

سفر رئیس سابق اپوزیسیون سوریه به مسکو

سفر رئیس سابق اپوزیسیون سوریه به مسکو

رئیس سابق مخالفان سوری اعلام کرد، وی به همراه سایر اعضای اپوزیسیون سوریه به روسیه سفر کرده و درباره راه‌های خاتمه درگیری با مقام‌های مسکو تبادل نظر کرده است اما همچنان بر این باور است که اسد باید برکنار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاذ الخطیب، رئیس سابق مخالفان سوری روز شنبه در پیامی در توییتر خود اعلام کرد که با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سایر مقام‌های روسی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وی در این پیام نوشت: اعضای اپوزیسیون سوریه به دعوت مسکو با مقام‌های این کشور دیدار کردند و من درباره راه حل سیاسی و مکانیزم آن گفت‌وگو کردم. ما به طرف روسی گفتیم که رئیس نظام سوریه را نمی‌توانیم بپذیریم چرا که فرد اول مسئول کشتارها و خرابی‌ها و سایر مسائل است. ما نمی‌توانیم نقش وی را در آینده سوریه بپذیریم.

اگرچه معاذ الخطیب دیگر رئیس اپوزیسیون سوریه نیست اما همچنان چهره‌ شناخته شده و مورد اطمینان در مقابل دیپلمات‌هاست و ممکن است نقشی در راه حل سیاسی آتی برای سوریه ایفا کند.

وزارت امور خارجه روسیه درباره اظهارات معاذ الخطیب اظهارنظری نکرده است.

رسانه‌های لبنانی همچنین روز شنبه گزارش دادند ولید جنبلاط، رهبر اقلیت دروزی‌های لبنان و رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه نیز در این نشست که اواخر هفته گذشته برگزار شد، حضور داشت.

ولید جنبلاط در پیام توییتری خود نوشت که وی در مسکو بوده است و عکس‌هایی از سفرش را منتشرکرد.

وی گفت که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید به منظور خاتمه جنگ داخلی سوریه برکنار شود چرا که درگیری‌ها به لبنان نیز سرایت کرده و موجب تنش‌های سیاسی شده است.

انتهای پیام

کد N569699

وبگردی