آفتاب
در مجمع صندوق تصویب شد

مدیریت صندوق توسعه بازار سرمایه به مرکز مالی ایران واگذار شد

مدیریت صندوق توسعه بازار سرمایه به مرکز مالی ایران واگذار شد

با تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق توسعه بازار سرمایه، مدیریت این صندوق که تا پیش از این بر عهده شرکت تأمین سرمایه امین بود، به مرکز مالی ایران سپرده شد.

به گزارش ایسنا، این تصمیم در جلسه عصر دیروز مجمع سالیانه صندوق توسعه بازار سرمایه و با رأی مثبت سهامداران این صندوق، صورت گرفت.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت فرابورس ایران، شرکت بورس کالای ایران، شرکت بورس انرژی و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامداران مرکز مالی ایران هستند. به اعتقاد اغلب کارشناسان، صندوق توسعه بازار سرمایه، به عنوان یکی از نهادهای مالی مهم در بازار سرمایه، توانسته است اقدامات گسترده و مؤثری به منظور حفظ نقدشوندگی سهام و ایجاد ثبات در بازار سرمایه، به ویژه طی ماههای اخیر انجام دهد.

مدیرعامل مرکز مالی ایران، با بیان اینکه صندوق توسعه بازار سرمایه تاکنون، با مدیریت شایسته شرکت تأمین سرمایه امین توانسته است بخوبی از عهده مسئولیت اصلی خود، یعنی ایجاد ثبات و تقویت نقدشوندگی سهام در بازار برآید، افزود: تعامل با ذینفعان صندوق، تدوین و تصویب اصول‌ و خط مشی سرمایه‌گذاری و استراتژی های عملیاتی به منظور عکس العمل به موقع در بازار، استقرار سیستم دریافت بازخورد مستمر از مشارکت کنندگان بازار درخصوص عملکرد صندوق، از جمله برنامه های آینده صندوق توسعه بازار سرمایه خواهد بود.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، علی نقوی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بورس های چهارگانه و نیز شرکت سپرده گذاری، سهامداران مرکز مالی ایران و طیف وسیع و متنوعی از اشخاص حقیقی و حقوقی، سهامداران این پنج شرکت هستند، از این رو مرکز مالی ایران بطور غیرمستقیم دربرگیرنده بخش عمده ذینفعان بازار سرمایه است و با برخورداری از این جامعیت، می تواند به عنوان یک نهاد مستقل و فراگیر، نقش مؤثری در تحقق اهداف صندوق توسعه ایفا کند، همانگونه که نقش صندوق در ایجاد ثبات در بازار، تقویت نقدشوندگی سهام و مدیریت رفتارهای هیجانی در بازار تاکنون نیز بسیار حائز اهمیت بوده است.

انتهای پیام

کد N569528

وبگردی