آفتاب

مصر میزبان نشست همکاری با یونان و قبرس

مصر میزبان نشست همکاری با یونان و قبرس

نشست همکاری میان مصر، قبرس و یونان در قاهره، پایتخت مصر برگزار شد و رهبران سه کشور درباره مسائل منطقه‌ای و نگرانی‌های مشترک با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر در یک کنفرانس خبری مشترک با نیکوس آناستازیادس رئیس‌جمهوری قبرس و آنتونیس ساماراس، نخست‌وزیر یونان گفت: این نخستین نشست سه جانبه میان رهبران سه کشور و نخستین گام همکاری میان قبرس، مصر و یونان است.

السیسی با اعلام اینکه سه کشور شرکت کننده در این نشست بر مقابله با تروریسم و افراط گرایی از طریق همکاری امنیتی موافقت کردند، یونان و قبرس را دوستانی خواند که برای "مصر ایده‌ال" هستند.

رئیس جمهوری قبرس نیز اعلام کرد که این نشست از اهمیت زیادی برخوردار است و همکاری میان این سه کشور برپایه منافع مشترک و همکاریهای دیپلماتیک و همکاری‌های بیشتر در آینده در زمینه های انرژی، صنعت و سایر موارد است.

وی ادامه داد: ما قصد داریم تا جبهه‌ای مشترک را برای مقابله با موانع پیشرو از جمله تروریسم تشکیل دهیم.

یونان و قبرس در میان آن دسته از کشورهای عضو اتحایده اروپا نبودند که برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر در سال گذشته میلادی را نقد کرده باشند و از آن رضایتی نداشته باشند.

نخست وزیر یونان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که آتن و قبرس سفیران مصر برای عادی سای روابط این کشور با اتحادیه اروپا خواهند شد و مصر را عامل اصلی ثبات در خاورمیانه خواند.

انتهای پیام

کد N569504

وبگردی