آفتاب
تحولات افغانستان/

اجساد پناهجویان کشته شده در ترکیه به کابل منتقل شد/ کشته و مجروح شدن 11 شبه نظامی

اجساد پناهجویان کشته شده در ترکیه به کابل منتقل شد/ کشته و مجروح شدن 11 شبه نظامی

انتقال اجساد 12 پناهجوی افغان که هفته گذشته در آبهای ترکیه جان باختند، و کشته و مجروح شدن 11 شبه نظامی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ولایت هلمند از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت خارجه افغانستان از انتقال اجساد شهروندان کشته شده این کشور در ترکیه به کابل خبر داد. این افراد در سانحه غرق شدن یک کشتی حامل 42 پناهجوی غیرقانونی افغان در تنگه بسفر ترکیه جان باختند.

بر این اساس هواپیمای حامل 12 جسد پناهجویان که تحویل کنسولگری افغانستان در ترکیه شده بود، ظهر امروز وارد کابل شد. گفته می شود از بین سرنشینان کشتی مذکور که بیشترشان زن و کودک بوده اند، تنها 6 نفر زنده مانده اند و تلاش ها برای یافتن اجساد باقی آنها ادامه دارد.

خبر دیگر این که انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ولایت جنوبی هلمند به کشته شدن 4 شبه نظامی و 7 نفر دیگر از آنان منجر شد. این انفجار زمانی رخ داد که شبه نظامیان در حال انتقال خودرویی بمب گذاری شده به منطقه لشکرگاه به منظور هدف قرار دادن نیروهای دولتی بودند. در این انفجار همچنین شماری از غیرنظامیان مجروح شدند، با این حال مقامات محلی از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کردند.  

روز گذشته نیز در عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند یک سرکرده طالبان دستگیر شده بود. وی به همراه افراد تحت امرش قصد حمله به فرمانده پلیس منطقه نادعلی را داشت که به چنگ پلیس افتاد.

کد N569289

وبگردی