آفتاب
در دیدار افخم با معاون وزیر فرهنگ لهستان

ایران و لهستان بر توسعه مناسبات فرهنگی تاکید کردند

ایران و لهستان بر توسعه مناسبات فرهنگی تاکید کردند

در ملاقات روز شنبه مونیکا اسمولن، معاون وزیر فرهنگ لهستان با مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دو طرف با مرور دیدگاه‌های مثبت ملت‌های دو کشور به‌ویژه مهمان نوازی ایرانیان از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم، بر توسعه بیش از پیش مناسبات فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات اسمولن با اشاره به زمینه‌ها و علائق موجود برای گسترش همکاری‌های فرهنگی در حوزه‌های سینما، تلویزیون و تئاتر، علاقمندی مردم لهستان به فرهنگ ایرانی و از جمله زبان فارسی را بستر مناسبی برای پیشبرد همکاری‌های فرهنگی دو کشور دانست.

افخم نیز با بر شمردن سایر حوزه‌های موثر در همکاری‌های فرهنگی از جمله رسانه‌های گروهی و کمک به اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح به ملت‌های دو کشور از گسترش ارتباطات در این حوزه نیز استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر روابط خوب سیاسی میان تهران و ورشو و لزوم تقویت اشتراکات موجود، پیرامون ابعاد و حوزه‌های مختلف همکاری‌های فرهنگی تبادل نظر کردند.

معاون وزیر فرهنگ لهستان روز گذشته برای شرکت در همایش بزرگداشت پانصد و چهلمین سال تاسیس روابط دو کشور که روز یک‌شنبه برگزار می‌شود، به کشورمان سفر کرده است.

انتهای پیام

کد N569200

وبگردی