آفتاب

انتقاد روزنامه سوری از طرح سفیر سازمان ملل

انتقاد روزنامه سوری از طرح سفیر سازمان ملل

یک روزنامه سوری از فرستاده سازمان ملل به سوریه به دلیل آن‌که پیگیر طرحی است تا درگیری فقط در برخی بخش‌های سوریه را متوقف کند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه الثوره سوریه هشدار داد استفان دیمیستورا، دیپلمات کهنه‌کار سازمان ملل در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل طی چند روز پیش رفتاری عجولانه نشان داده است.

دیمیستورا سومین فرستاده سازمان ملل است که تلاش کرده تا به جنگ داخلی سوریه پایان دهد.

این مقاله روزنامه الثوره در حالی منتشر شد که دیمیستورا به بیروت رفته و از آنجا سریعاً از راه زمینی به شهر دمشق پایتخت سوریه سفر کرده تا سفری سه روزه به این شهر از اواخر روز شنبه داشته باشد.

این دومین سفر دیمیستورا به سوریه از زمان تصدی نمایندگی سازمان ملل در این کشور در ماه ژوئیه بوده است.

وی قرار است در این سفر بامقامات عالی‌رتبه سوری دیدار کند تا ابتکار عمل جدید خود را در خصوص ایجاد مناطقی برای توقف درگیری در خاک سوریه ارائه دهد.

وی در این طرح خود شهر حلب را که به‌دلیل آنکه یک شهر تاریخی بوده که مورد تهدید طرفین جنگ سوریه قرار داشته به‌عنوان نخستین کاندیدای اجرای این طرح انتخاب کرده است.

روزنامه الثوره عنوان کرد: دیمیستورا از محدودیت‌های ماموریت بین‌المللی خود منحرف شده است.

دیمیستورا پیشتر در تاریخ 30 اکتبر گفته بود در مقر سازمان ملل در نیویورک در حال پیشبرد یک طرح عملی است که شامل ایجاد مناطق توقف درگیری در برخی بخش‌های سوریه به منظور اجازه به رسیدن کمک‌های انسانی و هم‌چنین اجرای اقدامات محلی در راستای یک فرایند سیاسی منتهی به صلح می‌شود.

انتهای پیام

کد N569184

وبگردی