آفتاب

گفت‌و‌گوی تلفنی مرکل و پوروشنکو

گفت‌و‌گوی تلفنی مرکل و پوروشنکو

رییس‌جمهوری اوکراین و صدراعظم آلمان در خصوص وضعیت شرق اوکراین و اعزام یک کاروان انسان‌دوستانه دیگر روسیه به این منطقه بدون موافقت مقامات اوکراینی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، روز جمعه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و پترو پوروشنکو، رییس‌جمهوری اوکراین در تماسی تلفنی به بحث در خصوص برخی مسائل از جمله وضعیت منطقه دونباس (دونتسک و لوهانسک) پرداختند.

بخش مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای عنوان کرد: پترو پروشنکو و آنگلا مرکل در خصوص وضعیت منطقه دونباس بحث کردند. رییس‌جمهور اوکراین به مساله عدم پایبندی قابل ملاحظه به پروتکل مینسک که منجر به تشدید بیشتر درگیری در اوکراین شده اشاره کرد.

پروشنکو اظهار داشت: این‌که طرف روسی کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه دیگری بفرستد که مورد تایید نهادهای کنترل مرزها و گمرکات اوکراین قرار نگرفته و با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هماهنگ نشده است نقض قوانین بین‌المللی بوده و به راه‌حل صلح‌آمیز و وضعیت انسانی در منطقه دونباس آسیب می‌زند.

این گزارش تصریح می‌کند: همزمان کمک‌های انسانی اوکراین که به ساکنان دونباس تخصیص یافته به دلیل اقدامات شبه‌نظامیان قابل تحویل به این ساکنان نبوده است.

پروشنکو و مرکل همچنین به بحث درباره هماهنگی بیشتر تلاش‌های بین‌المللی به‌منظور حل و فصل صلح‌آمیز وضعیت در دونباس پیش از نشست گروه 20 در بریس‌بین استرالیا در 16-15 نوامبر پرداختند.

انتهای پیام

کد N569149

وبگردی