آفتاب
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

نتیجه انتخابات کنگره را در مذاکرات هسته‌ای موثر نمی‌دانم

نتیجه انتخابات کنگره را در مذاکرات هسته‌ای موثر نمی‌دانم

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی اکثریت جمهوریخواه در انتخابات کنگره آمریکا، گفت که نتیجه انتخابات کنگره را در مذاکرات هسته‌ای موثر نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نتیجه انتخابات کنگره آمریکا ممکن است تاثیراتی در سنای این کشور ایجاد کند اما مهم این است که دولت آمریکا چه نقشی در این زمینه ایفا می‌کند و چطور منافع خود را در نظر می‌گیرد.

وی افزود: من معتقدم حل مساله هسته‌ای ایران از طریق سیاسی می‌تواند یک دستاورد مهم برای کشورهای مختلف باشد چرا که همان‌طوری که ما به دنبال حفظ منافع خود هستیم آنها هم به دنبال تامین منافع خودشان هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نتیجه انتخابات کنگره را در مذاکرات هسته‌ای موثر نمی‌دانم زیرا وقتی مسائلی در حیطه امنیت و منافع ملی باشد احزاب در این زمینه اشتراکاتی با یکدیگر پیدا می‌کنند و من فکر می‌کنم مسیر مذاکرات ادامه پیدا می‌کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدیدش از برخی بخش‌های نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: این نمایشگاه روی هم رفته حکایت از نشاط رسانه‌ای دارد، رسانه‌ها حضور چشمگیری در نمایشگاه مطبوعات داشتند و غرفه‌ها حاکی از سرزندگی بود، از آقای جنتی هم تشکر می‌کنم که زحمت کشید و این نمایشگاه را برگزار کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود رسانه‌ها از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و با مردم ارتباط برقرار کنند و مردم نیز با سهولت نظرات‌شان را با رسانه‌ها در میان بگذارند. در نتیجه این تعامل است که مردم می‌توانند وضعیت خود را بهبود ببخشند.

وی نمایشگاه مطبوعات را محل تعامل رسانه‌ها و مردم دانست و افزود: به طور طبیعی وقتی رسانه‌ها در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرند و مردم با رجوع به غرفه‌ها نظرات خود را می‌گویند خود به خود این رسانه‌ها را به فکر وا می‌دارد که نقایص کار خود را برطرف کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه مطبوعات را نشانگر تعامل مثبت رسانه‌ها با مردم عنوان و گفت: گفت‌وگوی رسانه‌ای بین رسانه‌ها نیز می‌تواند مفید باشد و رسانه‌ها می‌توانند به این وسیله تجربیات‌شان را به دوستان خود منتقل کنند که نتیجه انجام این مهم ارتقای سطح رسانه‌ای کشور است.

انتهای پیام

کد N569130

وبگردی