آفتاب
لاریجانی در آئین بازگشایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها:

در ائتلاف ضد داعش نوعی تصنع را شاهد هستیم/ در مسائل منطقه نیازی به پروپاگاندا نداریم

در ائتلاف ضد داعش نوعی تصنع را شاهد هستیم/ در مسائل منطقه نیازی به پروپاگاندا نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می‌دانم با ائتلاف ضد داعش مسئله منطقه حل شود، زیرا در این ائتلاف نوعی تصنع را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در آئین بازگشایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به اینکه در مسئله هسته ای فکر می کنم راهی که دولت و 1+5 دنبال می کنند، طریق عقلایی است، اظهارداشت: از این طریق و با مذاکرات جدی می توانند به تفاهم برسند، چون ایران قبول دارد که به سمت سلاح هسته ای نمی رود و 1+5 باید به این مسئله توجه کند، فتوای رهبری بالاتر از هر قانونگذاری است.

لاریجانی ادامه داد: در مذاکرات تا مقداری پیشرفت کردند و افکار به هم نزدیک شده، فکر می کنم این فرصت خوبی است که مسئله حل شود که حل آن می تواند مسائل دیگر را هم حل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسائل مختلف منوط به آن است که ایران فناوری هسته ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و به دنبال قوانین جدید خارج از قوانین بین‌المللی هم نیست، زیرا قوانین برای همه ثابت است.

رئیس قوه مقننه ابراز امیدواری کرد که در مسئله مذاکرات با حضور افراد خبره مذاکرات به نتیجه رسیده که اگر در این مسئله جدی به نتیجه برسد، دستاوردهای خوبی دارد.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوعات پیرامونی ایران در منطقه بیان کرد: نباید بنشینیم که دشمن هتاک و نفهمی مثل داعش به مرزهای ما برسند، اگر ایران به عراق و سوریه برای قلع و قمع شدن دشمنان کمک می کند، برای این است که در ایران ناامنی به وجود نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر در منطقه ناامنی بوجود بیاید، سرریز آن به ایران است.

وی ادامه داد: در عراق به دولت این کشور کمک کردیم که موفق شود در حوزه هایی از حکومت خود دفاع کند، در آن زمان هیچ کدام از کشورهایی که امروز ائتلاف ایجاد کردند، نبودند و این کمک را ما به کردها، سنی ها و شیعیان کردیم.

رئیس قوه مقننه گفت: در کمک به دولت سوریه هم مسئله ما علوی بودن یا نبودن نیست، مسئله ما این است که اگر باب شود که در منطقه عده ای بر سر دولت ها بریزند و برای آن مشکلاتی ایجاد کنند، دستاوردهای زشتی را برای منطقه خواهد داشت.

لاریجانی افزود: وقتی می گفتیم این کارها را نباید در سوریه بکنید، برخی کشورها می گفتند در سوریه دموکراسی معیوب است، البته این یک بهانه بود، زیرا به عراق هم حمله کردند، آنجا که دموکراسی بود!

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حل این مشکلات در این است که مانع از کمک رسانی برخی کشورها به گروه های تروریستی شویم در حالی که هنوز برخی کشورها به گروه های تروریستی کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما افتخار می کنیم که در منطقه به این کشورها کمک کردیم، یادآور شد: ما مسئولانه وارد این مسئله شدیم و نیازی به پروپاگاندا نداریم.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: به این مسئله که ایران در این زمینه صادقانه عمل کرده است، توجه شده و بعید می دانم با این ائتلافی که تشکیل داده اند،این مسئله حل شود، زیرا در این ائتلاف نوعی تصنع را مشاهده می کنیم.

ادامه دارد...

کد N569104

وبگردی