آفتاب

یک زن سیاهپوست وزیر دادگستری آمریکا می شود

یک زن سیاهپوست وزیر دادگستری آمریکا می شود

برای نخستین بار یک زن سیاهپوست از سوی رئیس جمهوری آمریکا نامزد عهده داری وزارت دادگستری این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا "لورتا لینچ" دادستان کل نیویورک را نامزد عهده داری وزارت دادگستری این کشور کرد. کاخ سفید با اشاره به کناره گیری "اریک هولدر" وزیر دادگستری کنونی در ماه سپتامبر از احتمال جایگزینی وی توسط لینچ خبر داد.

در صورت تایید این حقوقدان توسط سنای آمریکا، برای نخستین بار در طول تاریخ ایالات متحده یک زن سیاهپوست به عنوان وزیر دادگستری این کشور انتخاب می شود. این در حالی است که با قدرت گرفتن جمهوریخواهان در سنا، موافقت اکثریت سناتورها با نامزد معرفی شده از سوی اوباما در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

با این حال اظهارات برخی سناتورها جمهوریخواه از احتمال تایید وی حکایت دارد. در این رابطه "چاک کرسلی" از مهمترین مقامات کمیسیون قضایی سنا گفته است انتخاب لینچ می تواند به بازآفرینی اعتماد به وزارت دادگستری به عنوان یک نهاد غیرسیاسی در بین شهروندان آمریکایی کمک کند.  

گفتنی است اریک هولدر 63 ساله که از افراد بسیار نزدیک به باراک اوباما محسوب می شود، با کناره گیری از وزارت دادگستری به 26 سال فعالیت خود در وزارت دادگستری آمریکا پایان داد.

کد N568987

وبگردی