آفتاب
به منظور حفظ آثار تاريخی انجام می شود؛

مطالعات باستان شناسی پيش از اجرای پروژه های عمرانی در زنجان

مطالعات باستان شناسی پيش از اجرای پروژه های عمرانی در زنجان

زنجان - خبرگزاری مهر: مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از اين پس به منظور حفظ آثار تاريخی موجود پيش از اجرای پروژه های عمرانی مطالعات باستان شناختی در منطقه مربوطه انجام می شود.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه در برخی ادوار زمانی هنگام اجرای پروژه های عمرانی مطالعات باستان شناختی مغفول واقع شده و آثار موجود در آن منطقه  با آسیب های جدی مواجه شده اند.

وی  با تاكید برلزوم حفظ تاریخ و هویت  مناطق مختلف استان ابراز كرد:  تدوین نقشه باستان شناسی و شناسنامه  آثار موجود در آن، برای پیشگیری از بروز آسیب های  احتمالی هنگام اجرای پروژه های عمرانی  ضروری است.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اجرای عملیات عمرانی سد مراش گفت: یكی از اقدامات در دست اجرا پیش از آغاز عملیات عمرانی مذكور انجام مطالعات باستان شناسی منطقه به منظور حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی موجود در منطقه است.

رحمتی ادامه داد: مطالعات باستان شناختی سد مراش واقع در منطقه  انگوران شهرستان ماهنشان  به سرپرستی " لاله عبدی كیا" یكی از باستان شناسان مجرب استان زنجان آغاز شده است.

وی انجام كاوش های مذكور را جهت حفاظت از آثار تاریخی موجود در منطقه مهم برشمرد و یادآور شد: این مطالعات به مدت یك ماه عملیاتی می شود و سپس نتایج علمی حاصل از آن جهت انجام پروژه سد اعلام خواهد شد.

رحمتی خاطر نشان كرد: اطراف روستای مراش آثار متعدد تاریخی با قدمت بالایی وجود دارد كه ضرورت  دقت در اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه را نمایان می كند.

کد N568896

وبگردی